7 seconds

Het was een wereldhit in 1994. En ik blijf het een mooi nummer vinden.

 

Yousou N’Dour singing in Wolof:

Boul ma sene, boul ma guiss madi re nga fokni mane
Khamouma li neka thi sama souf ak thi guinaw                                                                   Beugouma kouma khol oaldine yaw li neka si yaw
mo ne si man, li ne si mane moye dilene diapale

Neneh Cherry singing in English:

Roughneck and rudeness,
We should be using, on the ones who practiced wicked charms
For the sword and the stone
Bad to the bone
Battle’s not over
Even when it’s won
And when a child is born into this world
It has no concept
Of the tone it’s skin living in
It’s not a second
7 seconds away
Just as long as I stay
I’ll be waiting
It’s not a second
7 seconds away
Just as long as I stay
I’ll be waiting (x3)

Youssou N’Dour singing in French

 j’assume les raisons qui nous poussent de changer tout,
 J’aimerais qu’on oublie leur couleur pour qu’ils esperent
 Beaucoup de sentiments de races qui font qu’ils desesperent
 Je veux les deux mains ouvertes,
 Des amis pour parler de leur peine, de leur joie
 Pour qu’ils leur filent des infos qui ne divisent pas
 Changer
 
7 seconds away
Just as long as I stay
I’ll be waiting
It’s not a second
7 seconds away
Just as long as I stay
I’ll be waiting (x3)
And when a child is born into this world
It has no concept
Of the tone the skin it’s living in
And there’s a million voices (x2)
To tell you what you should be thinking
So you better sober up for just a second
We’re 7 seconds away
Just as long as I stay
I’ll be waiting
It’s not a second
We’re 7 seconds away
For just as long as I stay
I’ll be waiting
It’s not a second
7 seconds away
Just as long as I stay
I’ll be waiting

Dit bericht werd geplaatst in muziek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op 7 seconds

  1. Mrs. T. zegt:

    Het is een van de weinige cd-singeltjes die ik ooit gekocht heb. Dus ik heb er ook wel wat mee, met dit nummer.

  2. Bertie zegt:

    Heel mooi nummer.
    Vannacht een paar keer beluisterd en zojuist nog eens; ik kende de muziek en nu ook de tekst.

  3. Redstar zegt:

    Ja dit nummer herken ik direct. Toen luisterde ik nog veel commercieel radio.De zangeres boeide me enorm.

  4. Dorien zegt:

    Wat een mooi nummer. Ik herkende de muziek maar heb waarschijnlijk niet stilgestaan bij de tekst. Leuke blog trouwens. Die kinderboekenweek….heerlijk vind ik dat. Weet je welke boeken ik ook las? Arendsoog, die waren van mijn broer.

  5. Billy zegt:

    ik ben het volledig met je eens, Lien
    Die vettige stem van Neneh vind ik zo goed samengaan met die van Youssou N’Dour

    Groetjes!

  6. dharson zegt:

    Ik kan niets anders dan je gelijk geven. Heerlijk heb dit nummer vroeger heel, heel vaak gedraaid.

Geef een reactie

