uit m’n doen

Ik ben nogal uit m’n doen en dat is mijn eigen stomme schuld.

Woensdagavond was ik weer ingedeeld als vrijwilliger voor een avondje theater met senioren. De drie dames die ik zou begeleiden had ik keurig opgehaald en de theaterhal binnengeloodst. Vervolgens reed ik de parkeergarage in om mijn auto te stallen. Het was erg vol. Er was welgeteld één geschikt plekje over voor zover ik kon zien, terwijl er verschillende auto’s rondjes aan het rijden waren. U voelt hem misschien al aankomen: ik dacht er precies tussen te kunnen maar… dat was een misrekening. Ik raakte rechts mijn buurauto en links was een muurtje. Sh*****t!!

Een ontspannen avondje is het niet geworden, dat begrijpt u vast wel.                                   De hele voorstelling lang heb ik me af zitten vragen hoe groot de schade zou zijn en hoe mijn buurauto er aan toe was. Omdat de dames in de hal op me zaten te wachten, want moeilijk ter been, ben ik niet lang bij mijn auto gebleven en na een vluchtige inspectie naar boven gegaan. Ook al zong Petra Berger nog zo mooi en genoten de totaal 15 deelnemers uitbundig, ik voelde me als de titel van het slotnummer: Guilty.                                       Guilty en een kluns!

De volgende dag, in het volle daglicht, bleek pas echt hoe groot de schade was. Niet alleen rechts heb ik beschadigingen maar ook links zitten krassen, ik bleek ook nog het muurtje te hebben geraakt. Mijn hemel, ik ben het vleesgeworden cliché!  

Voor de zekerheid, en omdat het wél zo netjes is, heb ik alles bij de politie en het theater gemeld omdat het kleine, blauwe autootje dat naast mij stond waarschijnlijk ook schade heeft opgelopen door mijn toedoen. Ook al was me dat door alle stress niet opgevallen.

Ik baal als een stekker en begrijp niet hoe ik zo stom heb kunnen zijn. Het was gewoon een haastige paniekactie. ‘Mijn’ drie dames hebben overigens niets van het hele gebeuren gemerkt.

Maar… die parkeergarage ga ik niet meer in!

Dit bericht werd geplaatst in me myself and I, theater, vervoer en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op uit m’n doen

  1. Dorien zegt:

    Ach, dat is balen, balen, balen!! Ik heb met je te doen. Nu maar hopen dat het niet teveel tijd en geld gaat kosten:-)

  2. Bertie zegt:

    O jé, wat heb je dan een ongelukkig gevoel in je buik, ik ken het maar al te goed.
    Natuurlijk kan het iederéén overkomen maar heb je niets aan.
    Hij doet het nog, begreep ik? Nu maar hopen dat de nasleep meevalt, ik zal vast voor je duimen. Kop op hoor!

  3. Thérèse zegt:

    O wat ontzettend vervelend voor jou, nota bene een goed werk doende…….daar zou eigenlijk een speciaal potje voor moeten zijn, want het gebeurde omdat je die dames niet lang wilde laten wachten. Ik hoop dat het min of meer meevalt. Gossie….

  4. renesmurf zegt:

    Gelukkig maar dat die dames er niks van gemerkt hebben.
    ja, dat is dan gewoon vette pech, helaas niks meer aan te doen.
    En wellicht een les voor de volgende keer, ik zou voorlopig ook niet meer durven.

  5. Poehee… en dat dan helemaal “vrijwillig”….😦

  6. gerrit zegt:

    Wat een ellende. Hoe zijn jullie trouwens uit de auto geraakt? Beide kanten gehavend, dus aan beide kanten geen speling. Of was er een dakraam?

    • lien zegt:

      Aan de linkerkant. Daar was nog net genoeg ruimte. Ik heb helemaal niks gemerkt van die linkerkant, ik snap het ook niet. Bij het uitrijden heb ik niets geraakt. Maar mijn auto had roodbruine strepen en het muurtje was ook roodbruin…

  7. Wieneke zegt:

    De parkeergarages worden steeds nauwer of ze maken er meer plekken in.
    Goed van jou, dat je de dames niks hebt laten merken. Je had waarschijnlijk best eens effe lekker willen tieren en vloeken.
    Ik hoop dat het meevalt qua kosten.

  8. Billy zegt:

    die parkeerplaatsen worden blijkbaar steeds kleiner en kleiner
    Kan iedereen wel gebeuren, Lien
    Het is niet leuk, maar gelukkig is de schade maar materieel…😉

  9. Desire zegt:

    Ja, da’s k*t! Ik ken dat gevoel … maar gelukkig dat het alleen materiële schade is. Wat zei je ega ervan? Die van mij is minstens een hele week chaggie als mij zoiets overkomt, gelukkig is dat niet zo vaak😉
    Sterkte met schadeherstel en de financiële afhandeling :-s

  10. En fyn ik der ok wat fan? Jaseker! Foar mij bist simpelwech un tòpper dy’t nyt krekt doët òf der niks an de haan is mar keurech netsjes har ferantwoarding nimt! Klasse! En over dy blikska komme je ok wel wear heen.’ Manlief ‘ mut nyt te lang seure anders geve we hem un lokaalferbod foar Sneek e.o.! Fijn weekend ferder.

  11. Alice zegt:

    oh jee, ik ken het gevoel, én in mijn geval was het ook nog eens de auto van manlief…. Het is jaren geleden en we zijn nog steeds een happy couple dus het komt goed.
    Mij krijg je ook een parkeergarage niet in maar dat is om een andere reden.
    Ja zoiets kan echt iedereen overkomen. Wel jammer van je auto maar daar zijn verzekeringen voor.

  12. Karin zegt:

    Ai, ik zie je daar al helemaal zitten tussen die dames en maar net doen of er niets loos is. Zouden ze het echt niet gemerkt hebben? Och, toch. Gossiepossie.

  13. Suske zegt:

    iedereen kan zich in zulke omstandigheden misrekenen.

  14. HansDeZwans zegt:

    Daar heb je uiteindelijk verzekeringen voor.

Geef een reactie

