nachtwerk

Ik lig ’s nachts wel eens wakker. Dat zal de leeftijd wel zijn. De ene keer lukt het niet om in te slapen en de andere keer word ik halverwege de nacht wakker en vervolgens lig ik maar wat. Zonde van mijn tijd vind ik dat, dus ik trek mijn sloffen aan en mijn ochtendjas en ga naar beneden om te lezen of tv programma’s te kijken. Heel handig via upc ‘on demand’. Vaak kijk ik dan naar DWDD of naar documentaires maar ook wel naar omroep MAX. Gezellig met een beker hete thee.

Een paar dagen geleden zong Paskal Jakobsen van BLØF tijdens DWDD een lied dat maar in mijn hoofd bleef zitten. Dus ik ben op Youtube gaan zoeken. Heel gek, ik dacht dat dit nummer van Maroon 5 was maar dat was natuurlijk niet te vinden. Pas toen ik Paskal Jacobsen DWDD intoetste, kwam ik er achter dat het van Crowded House is. Logisch dat dit nummer: four seasons in one day me bekend voorkwam want ik heb die cd..

Hier ziet u Paskal Jakobsen maar mijn voorkeur gaat toch uit naar deze uitvoering:

Dit bericht werd geplaatst in muziek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op nachtwerk

  1. Bertie zegt:

    Jacobsen heeft een aangename stem maar klinkt niet ‘echt’. Alsof hij beter Nederlandse luisterliedjes zou kunnen zingen.
    Crowded House daarentegen is erg goed. Zéker om de nacht mee door te komen:-)

  2. Desire zegt:

    Waar een slapeloze nacht al niet goed voor is😉
    Ik vind de originele versie van Crowded House idd ook beter. Met de mooie, slepende en af en toe rauwe stem van Neil Finn. De Engelse uitspraak van Paskal is stukken minder, die kan beter in het Nederlands blijven zingen😉

  3. lien zegt:

    @Bertie en Desire, precies, dat vond ik nou ook. En ik weet nu ook weer waarom ik Crowded House zo leuk vond: ze lijken op de Beatles. (de sound dan hè en de stem van Neil Finn lijkt op die van John Lennon).

  4. renesmurf zegt:

    Mijn opa zei altijd, als je ligt, dan rust je ook!
    Dus die enkele keer dat ik wakker lig denk ik daar aan, en dat werkt prima.

    Maar jij vermaakt je ook wel!

  5. Billy zegt:

    Ik vind Crowded House ook zo goed, en dit is één van hun mooiste nummers.
    Ze zijn sterk beïnvloed door the Beatles, en dat hoor je wel
    Ik sluit me dus bij je aan….leuk!

  6. Waar nachtbraken al niet goed voor is! Zelf heb ik nooit last van “wakker liggen” eigenlijk, en ik prijs mijzelf gelukkig daarmee. Het lijkt me echt lastig.
    Helaas kan ik nu even niet luisteren: ben video’s digitaal aan het overzetten en als ik dan het geluid aanzet overstemt de video de muziek. Ik houd wel van de vroeg Blof, tegenwoordig vind ik ze een beetje “verzanden”. Crowded House, daar mag ik graag naar luisteren (een andere keer dus!😉 ).

  7. Tina zegt:

    Zo heb ik je toch nog een beetje opvulling voor die slapeloze uurtjes. Ik heb het een periode gehad, dat ik niet kon slapen, en ik vond het verschrikkelijk. Ik kan meestal 1 of 2 glazen wijn =)

  8. Tina zegt:

    Die NAM ik dus… Tjonge.

  9. Alice zegt:

    de zanger van Blof kan het idd beter bij Nederlands houden en ik vind ’t wel vaak hetzelfde klinken, het leukste nummer vind ik nog altijd “liefs uit Londen”.

  10. Wondelgijn zegt:

    Pascal en Crowded House hebben iets samen…😉 Dat weet je toch! Maar ik ben het met je eens…. Pascal is…. zo *zucht*…. (need I say more??)

Geef een reactie

