Herman van Veen in Carré (2011)

Hoe moet ik in vredesnaam omschrijven hoe het was, hoe het voelde, hoe het klonk en wat voor een indruk het allemaal op mij maakte? Ik heb het over de voorstelling van Herman van Veen gisteravond in Carré. Het vált gewoon niet te omschrijven, je moet het ondergáán en ondervinden. Iedere keer als ik naar een voorstelling van hem ga weet hij me weer te verrassen, te raken, te ontroeren en tot tranen toe te laten lachen. Dat was ook gisteravond weer het geval. Van het begin tot het eind bleef de voorstelling boeien, we hebben geen moment gehad dat onze aandacht verslapte. Wat is het toch een kunstenaar en wat een gepassioneerde musici om hem heen.

Na afloop, toen we dachten: hè wat jámmer nou, en er al wat publiek verdwenen was, verscheen hij na veel geroep en gestamp van de overgeblevenen toch weer op het podium en begon gewoon weer te zingen. Zittend op de rand, samen met gitarist Edith Leerkes.

Daarna kwam hij nóg eens terug en nóg eens. En dat terwijl het podium al werd leeggeruimd door medewerkers van Carré. De musici kwamen terug, de bassist zelfs op blote voeten. Het overgebleven publiek kreeg er maar geen genoeg van en was razend enthousiast. ‘Jullie zijn wél vasthoudend hoor,’ vond Herman. Zelf vroegen wij ons af of hij dit nu elke avond doet. Hij staat namelijk wekenlang in Carré (vanaf 28 oktober tot 10 december). En iedere avond zoveel toegiften.., dat moet wel erg vermoeiend zijn. Hij is toch al 66 (!) Maar Karin en ik vonden het fantastisch, we begonnen de avond op rij 6 en eindigden middenvoor op rij 1.

Toen we dachten dat het écht afgelopen was en we onze jassen al hadden gehaald, klonk er weer gejuich vanuit de zaal en kwam hij nóg een keertje terug. Omgekleed en al. Niet te geloven gewoon! Wat een avond!

Vol met indrukken, een verwarmd hart (én ieder een pingpongbal) keerden we ver na elven huiswaarts.

Voor de speellijst klik hier.

Dit bericht werd geplaatst in theater en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Herman van Veen in Carré (2011)

  1. Bertie zegt:

    Jeetje, wat een rasartiest dat hij dit voor zijn publiek overheeft. Er waren dan ook veel fans, zo te horen, echte diehards. Dit was nog eens een avondje uit!
    Ik kan me hem niet meer voorstellen als grappig, het is heel lang geleden dat ik om hem gelachen heb. Als ik hem live zou horen was het misschien anders.

  2. Desire zegt:

    En daaraan herken je een artiest. Zijn inlevingsvermogen. Het verrassen, raken, ontroeren en het laten huilen van verdriet of plezier. Een gave gewoon. Maar wat-is-er met die pingpongbal?

  3. Mrs. T. zegt:

    Ik ga nu iets heel sufs zeggen. Denk ik. Want ik vind zijn liedjes en zijn persoon heel interessant, alleen zijn stem. Die vind ik zo vervelend klinken. Ik geloof dat ik dat geen hele avond vol zou kunnen houden. En dát vind ik eigenlijk heel erg jammer. Zeker als ik jouw superenthousiaste logje lees.

  4. Billy zegt:

    ik kan me best inbeelden dat je een enorm goed gevoel had achter zo’n optreden. Ik ben ook vaak zo gepassioneerd als ik een goeie show mag bijwonen. En als het publiek dan nog zo verwend wordt zoals bij jullie het geval was, dan beleef je werkelijk iets unieks!

    Groetjes!

  5. renesmurf zegt:

    Dat is dus een tip voor de mensen die nog gaan, zo lang mogelijk blijven zitten!
    Herman kan er wat van!

  6. Thérèse zegt:

    Bofferd! Ik ben altijd al een groot bewonderaarster van hem geweest: een duizendpoot is die man. Ik zal Kwaster eens heel lief gaan aankijken……

  7. Alice zegt:

    een geweldige avond zo te lezen

  8. Hij (met zijn prachtige warme stem) was voor mij het voorbeeld van anti suf en reuze energiek. Ik was niet zo’n hele grote fan maar ik heb zoveel bewondering voor deze man! Superavond. En nu op naar Sinterklaas:-).

  9. Leo's mening zegt:

    Hij is natuurlijk niet voor niets een van Neerlands topartiesten. Al vele jaren…..Goed dat jullie er zo van genoten hebben hoor…

  10. Lees nou pas dat dy Sneker meiskes wear us helemaal út hun dak gaan binne! Is tòch moai?! Je houwe fan Herman van Veen ( syn múzyk dus ) òf je fine ut ferskriklek. Ik fyn ut prachtech. Sien myn weblog fan 31 òktober 2008…( al wear su lang leden??)

    • lien zegt:

      Jemig Henk, wat een mooi stuk heb je geschreven over die avond! Ik ben naar diezelfde show geweest in 2008, maar dan in november volgens mij (ik moet maar weer eens even in mijn oude weblog gaan rommelen) en vorig jaar (14 maart) waren we op z’n 65e verjaardag in Carré.

Geef een reactie

