o kom er eens kijken…

En? Lekker aan het Sinterklazen geweest de afgelopen dagen? Of moet u vanavond nog?Wel een onstuimige, stormachtige avond precies op 5 december. Met hagelbuien en al. Ik heb te doen met die arme man..

Wij hebben gisteren al Sinterklaas gevierd, in Sneek met de familie (24 mensen waren er totaal). Lootjes getrokken, surprises, gedichten, de hele mikmak. We hebben het allemaal weer in ere hersteld en het was hartstikke gezellig.

O ja, ik had nog beloofd te laten zien wat er geworden is van de twee ballonnetjes. Ik zal het gehele proces fotografisch even uit de doeken doen. Het uiteindelijke resultaat moest een Boeddha voorstellen of liever gezegd: zijn broer. Zusje H. was er erg blij mee zoals u kunt zien.

Een eervolle vermelding verdient Libra/Weegschaal want zij zat er het dichtste bij :-) 

Zelf kreeg ik ook iets leuks😉

En vandaag ontvingen wij Sinterklaas en zijn Pieten op school. De middagpeuters werden speciaal eerder gebracht door hun ouders zodat de oude Sint in één moeite door kon na een hele ochtend alle groepen te hebben bezocht. Geen enkel kind was bang, ze hebben gezongen, gedanst en natuurlijk cadeautjes uitgepakt en heel veel pepernoten gegeten. Een geslaagde middag kortom.

Nu weer op naar de Kerst…

Dit bericht werd geplaatst in familie, feesten, lien gaat crea, werk. Bookmark de permalink .

13 reacties op o kom er eens kijken…

  1. Wat een leuke feestelijkheden allemaal. Dus ik had goed gegokt dat het een pop voor een surprise zou worden! Zit er nog een prijs aan vast? Hahaha….

    Geen Sint hier. Kerst is hier, logistiek bezien, al een opgave op zich!😉

  2. renesmurf zegt:

    we hadden twee kadootjes in de garage verstopt, ingepakt en wel
    twee zitzakken of zo
    en de rest op de slaapkamer van mijn ouders, in grote zakken
    we aten wat vroeger dan normaal
    daarna ging ik met de hond wandelen, toen tv kijken
    op een gegeven moment zegt mijn pa tegen de nichtjes, sinterklaas heeft wat kadootjes voor jullie in de garage gezet
    dus de meisjes jassen aan en er naar toe
    en ik snel alles van de slaapkamer gehaald met mijn broer
    en toen naar buiten en zeggen, in de huiskamer nog meer kadootjes
    en toen alles uitpakken:P

  3. Bertie zegt:

    Hahaha, ‘….in het bijzonder voor mevrouw Angelien M. P…’ erg leuk.
    De Boeddha had ik nooit bedacht; knap gedaan!
    En nu op naar het volgend jaar.

  4. gerrit zegt:

    Knap gedaan. Ik moet ergens wel lachen: jouw Boeddha roept bij mij associaties op met Gollum uit The Lord of the Rings.

  5. Dorien zegt:

    Ik zie en voel de gezelligheid. Goed dat de Sint weer in ere hersteld is.

  6. Billy zegt:

    die boeddha is heel kunstig gemaakt, Lien
    Jullie maken er wel jullie werk van in Nederland, in België kennen we dit gebruik niet

  7. botervliegje zegt:

    ach wat leuk gemaakt en wel verhaal zat erachter?

  8. lien zegt:

    @Libra, ja haha jij verdient een eervolle vermelding!
    @Renesmurf, een echte ouderwetse Sinterklaasavond dus die de kinderen zich lang zullen herinneren.
    @Gerrit, Gollum? Die ken ik niet, ‘k heb de film (nog) niet gezien, wel ooit deel 1 gelezen..
    @Botervliegje, wat erachter zat? Zusje wilde gewoon graag een Boeddha. En een Boeddha moet je krijgen (anders brengt het ongeluk toch?) De ‘echte’ zat trouwens in de doos onder hem.

  9. Ik ben zo bevoorrecht dat ik Boeddha helemaal in zijn nakie heb gezien op jullie eettafel. Hahaha. Toen vond ik hem al leuk al dacht ik eerst aan een soort trol. Maar met dat lapje om, het kaarsje op zijn schoot en met de ketting om, vind ik hem helemaal geweldig.

    ps: Kan er geen kadootje af voor Libra Weegschaal?

  10. Desire zegt:

    Joh, die Boeddha is knap gemaakt! Toch net ietsie anders als wat ik dacht dat het zou worden …een Barbapappa haha!
    Maar wat je zegt: op naar de kerst. En dan op naar januari, zitten we meteen weer aan de goeie kant van het jaar😉

  11. Thérèse zegt:

    Wat een geweldig feest, Lien. Ja, met zo’n grote familie en zo veel zussen wordt het al heel; gezellig. Jullie hebben er ook een geweldig werk van gemaakt. Leuk ook die foto’s!

Geef een reactie

