kerstvakantie

Ziezo, nu is het dan toch kerstvakantie! Gisteravond hadden we, zoals op veel scholen gebruikelijk is, een kerstmaaltijd met de kinderen. Wij vierden het met de ochtend- en middaggroep tegelijk en het was supergezellig. Na de kerstvakantie werk ik nog drie dagen op deze groep (en op deze school) en dan ga ik weer terug naar de school waar ik oorspronkelijk vandaan kwam. Ingewikkeld hè? Maar plotseling was er daar weer ruimte voor een 2e leidster terwijl mijn huidige groep niet groeide. ‘Mijn’ baan kwam dus ineens weer in de aanbieding als het ware. En omdat ik heel graag weer wilde samenwerken met mijn ‘ouwe’ collega (en zij ook met mij), ben ik ervoor gegaan. Al voelt het wel een beetje dubbel want ook hier had ik het naar mijn zin en ik heb een goede band met de kinderen. Maar goed, zij krijgen ook weer een leuke, nieuwe juf en ik ga, na afgelopen jaar een rondje door De Baarsjes* te hebben gemaakt, weer beginnen op mijn oude, vertrouwde stek. Met heel wat ervaringen rijker, dat wel.

Zopas hebben we onze Sam opgehaald bij de dierenarts. Hij is vanochtend geopereerd. Het hielp wel dat we nu een ruimere kooi hadden geleend die aan de bovenkant open kon. Daar kregen we hem sneller in. Maar toch blijft het een stressvolle aangelegenheid hoor, met Sam naar de dierenarts. Het knobbeltje is succesvol verwijderd, de arts heeft het ruim weggesneden, en nu mag hij over een paar uur pas eten en na 24 uur weer naar buiten. Dat lijkt me geen probleem want hij heeft zich weer verstopt op zijn geheime plek. Arme Sam, hopelijk is hij alles snel vergeten en herstelt hij voorspoedig.

Onder onze kerstboom liggen cadeautjes te wachten en iedere dag is er wel iemand, wijzelf of een kind (of schoonkind), die aanvullingen komt doen. Morgenavond, kerstavond, mogen ze worden uitgepakt tijdens een etentje waarvoor iedereen wat meebrengt. Simpel maar gezellig. Voor de kerstdagen zelf hebben we nog niet zoveel plannen. Lekker lezen, dat in ieder geval wel. En in de loop van de vakantie gaan we nog naar Ameland daar verheug ik me ook op.

En ik heb een plaat aangevraagd bij Serious Request, dus als u Julien Clerc nog voorbij hoort komen… 

Ik wens iedereen hele gezellige, liefdevolle en stressloze dagen toe.

* De Baarsjes is een wijk in Amsterdam

Dit bericht werd geplaatst in dieren, werk. Bookmark de permalink .

15 reacties op kerstvakantie

  1. renesmurf zegt:

    Ik heb het dan weer niet zo op kerstkadootjes, daar hebben we Sinterklaas immers al voor.
    Voor de rest hoop ik dat het snel weer goed gaat met Sam, dat is het voornaamste.

  2. aargh zegt:

    De kans is niet groot dat ik het hoor maar bij Julien Clerc zou ik zowiezo meteen aan jou
    denken😉
    Hele fijne vakantie toegewenst!

  3. Bertie zegt:

    Julien, ik had niet anders verwacht:-)
    Heb je boeken genoeg om de vakantie door te komen? Een paar weken vrij, daarna naar een geliefd stekkie terug, een goeie Kerst voor jou.
    Geniet ze en veel plezier met pakjesavond!

  4. Desire zegt:

    Ah, wat een lieflijk tafereeltje daar bij dat kerstontbijt, ziet er goed uit!
    Enne, gaat het alweer wat beter met Sam?
    Een leuk idee hebben jullie bedacht voor kerstavond, die ga ik onthouden🙂
    En ach, Julien … wat een heerlijke stem en wat een heerlijke man, die slaan ze heus niet over bij Serious Request😉

    • lien zegt:

      Euh, diner hoor! Geen ontbijt, het was ’s avonds🙂
      Sam is alweer tevoorschijn gekomen, heeft al iets gegeten en loopt nog met een watje op z’n wond (dat er voor een groot deel al afgevallen is).

  5. Billy zegt:

    ow, wat een verrassing dat je nu weer naar je vroegere school kan, Lien! Je ex-collega’s zullen je wellicht met open armen ontvangen…😉
    Ik las dat Sam er stilletjes aan weer volledig bovenop is…goed zo!
    Hier in België is Music for Life, de gelijkaardige actie, vanavond beëindigd. Er werd in totaal meer dan 7 miljoen euro ingezameld, een fantastisch bedrag toch!
    Fijne Kerst, Lien!

  6. Mrs. T. zegt:

    Fijne vakantie en fijne feestdagen en al wat wenselijk is voor 2012!

  7. Zo te zien kan het niet anders zijn dan dat dit Kerstdiner behoorlijk “halal” was?
    Ik herinner mij overigens nog goed hoe mijn kinderen in die tijd glunderend en vol verwachting deelnamen aan zo’n diner op school. Fris gewassen, met zorg gekleed en gekapt. Feest!
    Ik wens jullie een aangename en rustige Kerst, geniet ervan…

  8. Alice zegt:

    fijne kerstdagen gewenst, daarna lekker vakantie, uitwaaien op Ameland en dan weer naar je vertrouwde stekkie. Een jaar kan toch niet beter beginnen?

  9. Leo's mening zegt:

    Dat zijn wel heftige zaken zo op een rijtje hoor. Met alles succes toegewenst en ook uiteraard een heerlijke kerst met iedereen die je lief is.

  10. gerrit zegt:

    Lekker uitwaaien op Ameland. Altijd leuk. Have fun. En weer terug op je oude werkstek, met dezelfde collega. Hoe kun je het treffen. Fijne dagen verder. En nee, ik heb niets van serious request gehoord. Ik heb de radio alleen in de auto aan, en dan staat-ie afgestemd op radio2.

  11. Repel zegt:

    Ameland! Lekker! Succes op je oudestekkie ook….

    Welk liedje zou het geweest zijn? This melody, wellicht?

  12. Marjan zegt:

    Wat leuk, een nieuwe oude baan! Heel veel plezier alvast, maar eerst nog lekker genieten van de vakantie.

  13. Sta je voor de klas? Leuk! Mijn zusje is ook juf in het basisonderwijs. Zo te lezen heb je een fijne Kerst gehad. Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling!

Geef een reactie

