Kerstcircus Carré 2011

‘Eigenlijk wil ik best wel eens een keer naar het Kerstcircus,’ bekende ik op Kerstavond, ’Het is al zó lang geleden dat ik in een circus ben geweest.’

‘Nou, dan gaan we toch?’ vond oudste, ‘Het lijkt mij ook leuk hoor en de dieren daar worden tenminste goed behandeld.’  Jongste wilde ook wel mee en zodoende zaten we derde Kerstdag met z’n drieën in Carré. Op het balkon rechts, op de laatste drie plaatsen die naast elkaar te boeken waren. Achter de schommel van de trapeze. We konden de artiesten gewoon ruiken.

Wat een spektakel was het! Ik kreeg gewoon kippenvel van de luchtacrobaten. Vooral van één stel dat op een prachtig nummer:  Je suis malade, een soort aantrek- en afstootspel  speelde hoog in de lucht. Pure poëzie. De clown Bello bleek een alleskunner die niet alleen de ruimte tussen de verschillende artiesten op een originele manier invulde, maar ook zelf de lucht in ging met ‘het rad des doods’ en daar, heel hoog, allerlei stunts uithaalde en dat allemaal zonder beveiliging.  Alle circusacts waren van grote klasse, teveel om allemaal te omschrijven. We hebben echt genoten.

Maar nu, een dag later, raak ik dit nummer maar niet kwijt…

 de dochters tijdens de pauze op het buitenbalkon

 

Dit bericht werd geplaatst in theater en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Kerstcircus Carré 2011

  1. renesmurf zegt:

    Het enthousiasme spat er van af! Wat dat betreft hebben ze dus goed werk gedaan!

  2. Bertie zegt:

    Circus is genieten. En dan nog die mooie muziek erbij, een schitterend nummer dat ook door andere wordt gezongen. Mooie pianointro.
    Als kind zagen we circus Krone in Amsterdam; ik herinner me dat ik compleet verdoofd was, zo spectaculair vonden we alles.

  3. karin zegt:

    Ik ben allergisch voor clown’s maar deze Bello had toch iets extra’s zo te lezen. Het andere circusspektakel vind ik fantastisch al moet ik ook altijd denken aan de training die er aan vooraf gaat en hoe zwaar dat is. Fijn dat jullie zo genoten
    hebben.
    Ik hoop dat de artiesten een beetje lekker roken?

  4. Desire zegt:

    Het circus heeft mij nooit zo getrokken, dat komt mede doordat ik de indruk heb dat de dieren er totaal geen lol aan beleven … aan de andere kant kan ik me voorstellen dat velen het circus één groot spektakel vinden en daarvan kunnen genieten. Iig fijn dat jullie ervan genoten hebben (en van de ijsjes;-)). Het nummer ‘Je suis malade’ kende ik eerlijk gezegd niet. De stem van Lara Fabian doet me overigens denken aan die van Celine Dion.

  5. gerrit zegt:

    Kan het zijn dat er van de clown Bello een fragment op TV is geweest? Als het dezelfde is, als wat ik voor ogen heb, dan heb je inderdaad iets moois gezien. Lara Fabian, een voor mij onbekende ster. Een prettig nummer. Ik zal haar gaan youtuben.

  6. Ik mis een gen inzake kunstzinnigheid, denk ik. Ik mag alleen wel hopen dat je niet zo malade bent als de muziek die je alsmaar bijblijft?

  7. Alice zegt:

    wat leuk: een wens die gelijk in vervulling ging.
    Wij hebben al weer gereserveerd voor Cirque du Soleil op 1 april…

Geef een reactie

