Alderliefste in Sneek

Opgefrist en wel terug van Ameland was er meteen werk aan de winkel.

De kerstboom moest van zijn versierselen worden ontdaan want die stond nog steeds in vol ornaat te pronken in de serre. Wel gezellig natuurlijk, we hebben er nog een avond van genoten, maar nu is het mooi geweest. Weg ermee.

Ook nog even naar de kapper geweest want ik kon zo langzamerhand niet meer onder mijn pony doorkijken en vervolgens op naar mijn geboortestad Sneek. Want zussen, moeder en ik zouden ’s avonds naar Alderliefste. Ik was ooit eens eerder bij een optreden van ze geweest. In Valkenburg was dat en Yves Duteil was er toen ook bij. Ik zal eens gaan zoeken in mijn oude, verminkte weblog of het verslagje van die avond nog te vinden is. Aha, hier is het. De foto’s zijn zelfs nog te bewonderen, ook al lijkt het van niet.

Maar nu even terug naar gisteravond. Wat een Fantastisch optreden was dat! Wilt u een gezellige ‘feel good’ avond met bekende Franse chansons (Michel Fugain, Julien Clerc, de Poppy’s, France Gall etc. etc.), nummers van Ramses Shaffy en ook nog eigen werk? Ga dan naar een optreden van Alderliefste. We hebben met z’n allen een TOP avond gehad! Het vond allemaal plaats in het Theater Sneek, een tijdelijk theater in een kerkje, en er hing een super sfeertje. Van te voren hadden we ook nog heerlijk gegeten (en gedronken) in de Walrus en bij binnenkomst in het theater kregen we een glaasje Prosecco aangeboden, dus de avond kon sowieso niet meer stuk.

Maar die mannen van Alderliefste kunnen er wat van hoor. Muzikaal gezien zetten ze de avond al goed op poten en tussen de nummers door vermaken ze het publiek met grapjes en anekdotes (over de periode dat ze optraden met Ramses onder andere). En ze zijn nog eens hartstikke aardig ook. Robert, de bassist, gebaarde (tijdens het spelen) dat ik hem mijn camera moest geven. Vervolgens maakte hij  een foto van ONS, de vier enthousiaste zussen en hun moeder op de achtergrond🙂

Na afloop was het ook gezellig!

Vrijdag ga ik naar Julien Clerc in Parijs (!) Ook geweldig natuurlijk, het zal een immens spektakel worden. Maar ik heb zomaar het gevoel dat zo’n avond als gisteren, misschien nog wel leuker was, dan dat zal zijn…

(nog een recensie lezen? *klik*)

Dit bericht werd geplaatst in familie, muziek, theater en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Alderliefste in Sneek

  1. Dorien zegt:

    Dat ziet er enorm gezellig uit!!

  2. Ja, dat was echt TOP. Ik heb nu de hele dag (en ook afgelopen nacht) ‘Laat me!’ van Ramses in mijn hoofd zitten.
    ‘LAAT ME.
    LAHAAT ME!’

  3. renesmurf zegt:

    Dat klinkt als een perfecte nieuwe herinnering, dat nemen ze je niet meer af!
    Op zich spreken zulke avonden mij ook wel aan, maar ik ben dan weer niet zo dat ik mensen aan ga spreken, ik wandel na afloop gewoon weg.

  4. Bertie zegt:

    Wat leuk, zo met de familie. Inderdaad, zo zal het in Parijs niet zijn maar daar staat Leclerc tegenover . Niet te vergelijken.

  5. Wondelgijn zegt:

    Dat klinkt als een avondje zonnig zuiden! (weer eens wat anders dan dagenlang water…. Wat een gedoe, joh!)

  6. mama zegt:

    Jullie mogen me wel eens vaker uitnodigen hoor!Voor mij was het ook een Top avond!.
    Met al m’n dochters op stap.Wat een weelde! Eigenlijk had jullie broer er ook bij moeten zijn.
    Misschien de volgende keer?

  7. Billy zegt:

    toch wel heerlijk als je achteraf zo enthousiast kan navertellen!
    En Julien Clerc in Parijs, dat wordt ongetwijfeld ook genieten voor je, Lien. Misschien wel iets minder intiem daar dan in Sneek, maar toch…

    Groetjes!

  8. Wieneke zegt:

    Leuk, leuk, leuk!!!!

  9. gerrit zegt:

    Gek hè. Sommige artiesten moeten het echt hebben van de mond tot mond reclame. Alderliefste. Eerlijk gezegd kende ik de naam wel, maar had er nooit iets van gehoord. De naam zelf maakte mij niet nieuwsgierig om daar verandering in te brengen. Maar na zo’n enthousiast stuk ( twee zelfs), ja dan….

  10. Marjan zegt:

    Wat ontzettend leuk om jullie zo eens bij elkaar te zien op de foto!

  11. Geheel off-topic dunkt mij: waar haal jij al die tijd vandaan???

    Geniet van Parijs!

  12. Alice zegt:

    wat leuk van die bassist om een foto te maken!

  13. Desire zegt:

    Ziet er erg gezellig uit, moeder met al haar dochters! Leuk dat jullie het zo leuk hebben gehad. En nu op naar Julien! Uhm da’s ergens in februari … geloof ik?

  14. Thérèse zegt:

    Een fantastische avond hadden jullie en Parijs wacht nog op jou, ook al geweldig. Alleen moet mij nog iets van het hart: IK WIST NIKS VAN EEN BROER…..altijd hoor ik zussen noemen. Vertel eens: is hij ook zo leuk en ook al knap en waarom mag hij nooit mee????

    • lien zegt:

      Tja, Thérèse die mannen komen er een beetje bekaaid af. Ik geef het toe. Sommige mensen weten niet eens dat ik ook nog een ZOON heb en niet alleen maar dochters. Ik heb een hele leuke broer en of ie knap is mag jijzelf beoordelen.

      Hij mág altijd met ons mee maar meestal gaat zijn vrouw🙂 (alleen deze keer niet)

  15. ibojan zegt:

    Leuk! was idd een fantastich optreden. Grappig wij zaten achter jullie (zie foto)….

    Groet,

    Ibo-Jan

  16. Betsie zegt:

    Hallo, mijn excuus dat ik niet op dit berichtje reageer.
    Sanoma heeft ons op alle mogelijke manieren geschoffeerd en doet dat nog steeds. Hiermee maakt een groot bedrijf misbruik van haar macht.
    Als wij dit toelaten komt niet alleen Sanoma hiermee weg maar is dit tevens een boodschap voor andere bedrijven: zij weten dan dat de klanten toch niets zullen ondernemen. Dan kan het om bedrijven gaan die diensten of producten aanbieden die veel belangrijker zijn dan onze blogs.
    Dit is ontoelaatbaar, maar ieder individu alleen staat machteloos. Om die reden hebben Margo en Roberto het initiatief genomen een groep te vormen die gezamenlijk kan optreden. Wij willen je vragen je hierbij aan te sluiten.
    Je zult het misschien te druk hebben om iets te doen, dat is geen bezwaar. In een groep zijn er altijd enkelen die handelen namens de hele groep. Hoe groter de groep is hoe slagvaardiger hij kan opereren, hij kan ook individuele acties ondersteunen.
    Wanneer je de acties van Sanoma ontoelaatbaar vindt en je bij de groep wilt aansluiten kun je dit als volgt kenbaar maken: reageren onder het bericht: http://uitwijkpost.wordpress.com/2012/01/12/handtekeningenactie-gedupeerden-van-webstreepjelog/
    Een prettig en ontspannen weekeinde gewenst.
    Groet

  17. Repel zegt:

    Hey, da’s nu al de tweede die ik over Alderliefste hoor….maar als jij het zegt zal het wel iets voor mij zijn! Ik ga eens luisteren!

  18. Tina zegt:

    Klinkt als een geweldige avond. Wat leuk dat de bassist zelf aangaf dat hij een foto van jullie wilde maken. En de foto is ontzettend leuk geworden!

  19. Jolanda zegt:

    Nu weten we nog niet wat je leuker vond, Alderliefst of Julien..

    • lien zegt:

      Het was allebei ontzettend leuk. Alderliefste vanwege de spontaniteit en het kleinschalige, het was zo leuk dat we écht contact met de bandleden hadden. Julien is natuurlijk niet te evenaren, daar leef je echt naar toe. Er is letterlijk meer afstand maar wat was het indrukwekkend!

  20. mar zegt:

    Het plezier straalt van de foto’s af! Ik ben blij met je positieve verslag, ik ga vanavond naar Alderliefste!! Dat zit dus wel goed..:-))

  21. Jolanda zegt:

    Ik heb vorig jaar ook zo genoten van een concert van Alderliefste, ga zeker weer als ze in de buurt zijn. Leuk ook dat je na afloop nog een praatje kunt maken en dat er tijdens het concert zoveel contact is met het publiek. In juni ga ik naar Parijs voor een concert van Julien, want ja, dat wil ik nauurlijk niet missen, ik zit op rij 3 meen ik, dus prima!

    • lien zegt:

      Rij 3! Super! Eigenlijk wil ik ook wel weer in juni…

      • Jolanda zegt:

        Je kan kaarten ook bij het Palais des Sports bestellen. Dat heb ik gedaan, ik kreeg daar veel betere plaatsen dan via de Fnac. Weet alleen niet hoe het inmiddels is qua verkoop. Ik ga er een heerlijk weekend van maken met mijn zus die in Engeland woont. Als we in Parijs afspreken dat hebben we echt tijd voor elkaar, anders moet ze haar aandacht altijd verdelen over de familie!

      • lien zegt:

        O, ik krijg via de FNAC juist betere plaatsen op 9 juni (de enige datum waarop ik kan). Ik stond op het punt te bestellen..maar heb me toch teruggetrokken want vind dat ik nu eens een keer tevreden moet zijn. Ik kan dan ook maar 1 nachtje blijven en dat is wel kort vind ik. Maar ja, twijfel, twijfel…

  22. Jolanda zegt:

    Voor 1 nachtje zou ik niet gaan, zeker niet als je ‘m al gezien hebt. Ik heb in het verleden wel eens een ‘overdosis’ JC gehad. Want hoe leuk ook, ’t is toch elke avond hetzelfde en dan zie je ook dat sommige dingen helemaal niet leuk spontaan zijn maar gewoon onderdeel van. Ooit Patrick Bruel gezien? Kan ik je ook aanraden, die concerten zijn zooooo leuk!

  23. Pingback: Alderliefste in IJmuiden | Logging Lina

Geef een reactie

