warm nummertje

Koud, koud, koud. Maar de zon schijnt wel bijna de hele dag. Dus ‘gezond weer’ zou mijn moeder zeggen. En eigenlijk vind ik het best wel lekker. Van mij mag het zo nog wel een poosje blijven. Zonder sneeuw en gladheid. Met een oude, warme jas, een panty onder mijn broek, handschoenen, sjaal en muts is het best te doen op de fiets. Eigenlijk voel ik me ook héél gezond zo met koude wangen en tintelende vingers.

Vanmiddag zijn we ook met de kindjes naar buiten geweest. Allemaal lekker dik ingepakt en, voor zover aanwezig, handschoentjes en wantjes aangewurmd. En maar rennen achter de juf aan. Fietsen was een beetje te fris voor de peuters die geen handschoenen aan hadden. We zijn dan ook na een stief kwartiertje weer naar binnen gegaan. ’t Was net mooi zo aan het eind van de middag.

Het voordeel van deze kou is ook dat ik eindelijk mijn vriezer eens kan ontdooien.             Over ontdooien gesproken: Wie krijgt het nu niet warm van dit nummer? Ik heb het de ganse dag al in mijn hoofd en krijg het er niet uit.

 

Dit bericht werd geplaatst in me myself and I, muziek, werk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op warm nummertje

  1. Heerlijk. Nu zit het ook in mijn hoofd…

  2. Bertie zegt:

    Nog niet in het mijne🙂
    Het is prachtig weer maar echt snijdend, die wind. Ik zag een stuk van mezelf vooruitwaaien.
    Nu de sneeuw nog.

  3. michaelblogt zegt:

    Persoonlijk vind ik het gewoon heel koud, en ik heb de grootste moeite om warm te krijgen.

    Ik ga zo’n 2 keer per dag met mijn hond wandelen en hij blijkt geen last van deze koude te hebben, dat komt misschien door zijn pels, alhoewel die ook niet zo dik aanvoelt.
    Ik trek een warme jas aan, een paar handschoenen, en mijn hoed op het hoofd, en dan lukt het wel … enkel mijn oren en neus krijgen het dan nog koud😉

  4. renesmurf zegt:

    Nee, daar krijg ik het niet warm van.
    Ik zou wel heel graag wat sneeuw willen hebben, dat maakt de winter compleet!
    En dan nog een maandje aanhouden.

  5. Ik kreeg het nummer hier niet aan de praat/zing, maar ik heb even geluisterd via Youtube. Maar ook ik word er niet warm (of koud!) van…
    Ik vind deze kou wel prettig, zolang het niet al te erg waait: geen nattigheid en een heerlijk zonnetje. Maar van mij mag de sneeuw ook wel komen hoor. Makkelijk gezegd: ik HOEF niet te fietsen als ik niet wil. Want voor fietsers, scooteraars en moeilijk ter been zijnde mensen is het dan weer niet zo prettig.

  6. Tina zegt:

    Ja, zo dacht ik ook steeeds. Zo lang het niet waait, niet sneeuwt, is het best uit te houden. Maar de sneeuw is gearriveerd. Nu vind ik het nog leuk, maar ik gok dat dit niet zo heel lang gaat duren🙂

  7. Alice zegt:

    de koud valt idd wel mee met een dubbele broek, dubbele sokken, handschoenen en muts

Geef een reactie

