wintersportweekend

Gisterochtend vroeg was er nog niets aan de hand. Ik dacht ook nog dat het zo’n vaart niet zou lopen met die sneeuw, dus op het station pakte ik gewoon de fiets. Halverwege de dag begon het te sneeuwen en niet zo’n beetje ook. Joelende overblijfkinderen kwamen de trap afstormen om buiten op het schoolplein lekker sneeuwballen te gaan gooien (die ik moest zien te ontwijken want ik moest via het schoolplein van de ene school naar de andere). Aan het einde van de middag lag er een behoorlijk pak, toch ben ik weer met de fiets naar het station gegaan. Half lopend, half fietsend.

Aangekomen bij station Sloterdijk bleken er geen treinen te rijden. Ik was dus een van die mensen die gisteren onvrijwillig overuren maakte op het station. Eerst op Sloterdijk en later op Zaandam. Normaal doe ik zo’n 12 minuten over de hele treinreis. Vanaf Zaandam had ik bij nader inzien beter kunnen gaan lopen maar ja, als je steeds te horen krijgt dat de trein over enkele minuten zal vertrekken blijf je toch maar wachten. Uiteindelijk heb ik me met vele anderen in een overvolle trein kunnen persen. Eigenlijk zou je het moeten filmen…

Mijn complimenten voor de twee meisjes in KIOSK op Sloterdijk die gratis koffie en thee schonken voor de gestrandde reizigers. Ze deden dat razendsnel en hielden de humor erin. Over het algemeen werd de humor er wel ingehouden trouwens. Zelfs in die volgepakte trein. Ik hoorde opmerkingen als: ‘Dit gaat wél allemaal van mijn weekend af,’ tot: ‘Fijn zo’n stoptrein, dan krijgen we tenminste af en toe nog wat frisse lucht…’

Maar vandaag zag het er allemaal schitterend uit! Vanochtend gaf de thermometer -13.4 aan en de zon scheen volop. EJ en ik zijn, heel sportief, naar Zaandam gaan lopen. Ikzelf had voor het eerst van die rubbertjes met ‘spikes’ onder mijn laarzen. Ideaal.

De Zaan is zelfs helemaal bevroren.

En overal wordt geschaatst, ook achter ons huis. Een echt wintersportweekend dus. Toch wel leuk, die sneeuw. Volgende week zien we wel weer verder..

Nog een paar Zaanse wintertafereeltjes, gemaakt op zondag door EJ.

Dit bericht werd geplaatst in foto's, vervoer, werk en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op wintersportweekend

  1. renesmurf zegt:

    ja, de mensen genieten, en velen ergerden zich vandaag ook weer aan de treinen.
    Ja, wie weet gaat dat ooit wel een keer goed.
    En voor de rest is het fantastisch zo, eindelijk weer echt even winter.

  2. Desire zegt:

    Dit pakken ze ons niet meer af, toch nog winter begin 2012🙂

  3. Bertie zegt:

    Mooie foto’s, een Zaans hartverwarmend🙂
    Het ziet er hier ook schitterend uit, een goed begin van de sneeuw. Nog een metertje erbij alstublieft…

  4. Alice zegt:

    wat een mooie foto’s vooral van dat rijtje molens.
    Gelukkig hier weinig sneeuw (in verband met de overlast voor het verkeer enzo).
    Wat heb je precies onder je laarzen: rubbertjes met spikes? Ik heb laatst een testje gelezen maar waar ben jij precies heel blij mee? Want dan wil ik die ook nl. Ben als de door bij sneeuw en ijs dat ik onderuit ga.

  5. aargh zegt:

    Ha ja die hebben wij in het najaar ook gekocht, na een paar van die angstig gladde winters, maar ik weet al niet meer waar ik ze heb opgeborgen :S
    Mooie plaatjes, klassieke ijstafereeltjes. Met dat zonnetje erbij mag het van mij nog best even duren.

  6. HansDeZwans zegt:

    Mooie winterse taferelen. Sneeuw heeft toch iets hè.

  7. Billy zegt:

    de sneeuw maakt van een gewoon tafereel iets bijzonders
    maar op weg is het meestal niet zo leuk…

    Groetjes!

  8. Saskia zegt:

    Wat een mooie foto’s, vooral die laatste…

  9. Tina zegt:

    Ah, dus jij moest er aan geloven, wat het treinreizen betreft. Wat minder, maar goed om te horen, dat de sfeer er nog een beetje in bleef. Mooie foto´s heb je gemaakt!

  10. Leo zegt:

    Ja, die Hollandse beelden met bevroren waterpartijen en molens blijven mooi. Minder is de ellende die ja als gebruiker van het o.v. telkens mee moet maken als het een keertje sneeuwt. Overigens stond er op zeker moment ook 800km file, dus…..dat was ook net fijn…

  11. gerrit zegt:

    Sneeuw en ijs. Prima ingrediënten voor prachtige tafereeltjes. De elfstedentocht mag dan niet doorgaan, je kunt er altijd een zelfstedentocht van maken.

Geef een reactie

