Blondie

Vannacht droomde ik dat ik blond was. Helderblond. Zomaar. Wat mij zorgen baarde, was dat ik me niet kon herinneren wanneer dat was gebeurd. Ik was pasgeleden bij de kapper geweest en had daar mijn eigen vertrouwde kleurtje (donkerbruin) laten aanbrengen. Had ik het dáárna laten blonderen?? Dat kon ik me niet voorstellen. Evenmin kon ik me voorstellen dat ik het zélf had gedaan. Maar goed, ik was nu eenmaal blond en besloot het gewoon maar leuk te vinden. Ik vond het wel een probleem dat ik nu net zo blond was als mijn collega. En we hadden ook nog wel dezelfde voorletter (A), hoe verwarrend moest dat zijn… maar ja, het was nu eenmaal zo. Het volgende opvallende verschijnsel was dat niemand leek op te merken dat ik blond was. Mijn dochters zagen het niet. Buren die ik tegenkwam in de supermarkt zagen het niet en op mijn werk zag ook niemand het. Gek vond ik het wel maar ja, zo was het nu eenmaal. Ik besloot het toch maar gewoon zo te laten want ik raakte wel gehecht aan mijn nieuwe kleurtje. Ik vond het wel leuk bij mijn donkere wenkbrauwen. Op de fiets, op weg naar het station, kwam ik mijn kapster tegen. ‘Je moet je muts wél opzetten!’ riep ze me toe. O jee, mijn muts, die was ik vergeten. Ik moest weer terug. Maar dan zou ik de trein niet halen. Wat nu?

Gelukkig werd ik toen wakker. Ik moest wel even tot me laten doordringen dat ik écht niet blond ben. Alhoewel… Tja, dromen…

Dit bericht werd geplaatst in dromen, me myself and I. Bookmark de permalink .

19 reacties op Blondie

  1. Billy zegt:

    raadselachtige droom hoor, Lien!

  2. Wat zou een dromenduider hiervan denken? Daar ben ik altijd heel benieuwd naar, maar we zullen het nooit weten vrees ik…

  3. Bertie zegt:

    Je hebt het de laatste tijd toch niet gehad over dit liedje:
    ‘Angeline,
    mijn blonde seksmachine…’
    Peter Koelewijn. Ergens in de jaren zeventig.🙂🙂🙂

  4. renesmurf zegt:

    Gelukkig werd je wakker! Ik ben wel eens bang dat ik in een droom blijf hangen.

  5. Thérèse zegt:

    Wat kan een mens raar dromen, hè? Zou je in je hart echt blond willen zijn misschien? Blond haar en donkere wenkbrauwen (en donkere ogen) heeft Maxima ook. En ik vraag mij maar steeds af of zij nu echt blond is of geverfd. Groetjes.

    • lien zegt:

      Maxima is niet écht blond (niet letterlijk en niet figuurlijk) ik denk ook niet dat ik in mijn hart blond zou willen zijn. Er is voor deze droom vast wel een psychologische verklaring te vinden. Misschien wil ik wel meer Opvallen🙂

  6. Desire zegt:

    Of heeft iemand je soms voor ‘blonde muts’ uitgemaakt?😉;-)

  7. botervliegje zegt:

    ze zeggen dat je dromen je boodschappen geven of dat je dingen die je in het dagelijks leven meemaakt verwerkt. Maar dan zou het toch wel fijn zijn als je wist wat je dromen betekenen.

  8. aargh zegt:

    Ja dat is wel een nadeel als je blond bent, dat je altijd een muts op moet😀

  9. gerrit zegt:

    Tegen natuurlijk blond heb ik niks, maar ik geef toe: bruin/donker haar oogt voor mij ook prettiger.

  10. Wondelgijn zegt:

    Hoe vond je het eigenlijk om blond te zijn??? Stond het je goed??😉

  11. Leo's mening zegt:

    Het zal best te herleiden zijn naar gebeurtenissen in het verleden waar haar een rol speelde. Wellicht meen je onbewust dat je door blond haar te krijgen ook een stuk van je persoonlijkheid verliest, ineens niet meer voor de klas kunt staan omdat je niet meer weten zou wat 1 en 1 is of zo…Wat ons allemaal soms niet bezighoudt he? Mooi dat je het deelde….

  12. Tina zegt:

    Hahaha, leuk is dat, wanneer je een droom nog zo goed kunt herinneren. Ik droomde vannacht dat ik nog een derde baby kreeg. Zowel ik, als mijn man wilden niet echt nog een kind, maar het overkwam ons gewoon. Het was weer een jongetje en hij lachte zo lief en guitig dat dit alles weer goedmaakte.😀

  13. Ik vraag me wel af hoe je er dan uit zal zien.Blond. Zullen we het eens photo-shoppen?

  14. Saskia zegt:

    Soms droom je van die dingen….

Geef een reactie

