tranen in de trein

Een prachtige lentedag vandaag. Toch is er veel hartverscheurends te lezen in de gratis krantjes in de trein. Al die schoolkinderen die zijn verongelukt, Robert M met zijn pedopraktijken…

Mijn favoriete gratis krant: De Pers verdwijnt trouwens binnenkort, dat zou je ook triest nieuws kunnen vinden.

Maar wat mij echt raakte was deze column van Luuk Koelman. Er drupten zowaar tranen over mijn wangen. Bij het uitstappen waren ze nog nat. ‘k Heb maar snel mijn zonnebril opgezet.

Dit bericht werd geplaatst in me myself and I, opmerkelijke zaken, vervoer en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op tranen in de trein

  1. Bertie zegt:

    Ach, wat een mooie trieste column, ik krijg er nu ook tranen van….

  2. Alice zegt:

    kan me voorstellen dat je ontroerd was

  3. renesmurf zegt:

    Ja, die schoolkinderen snijdt ook door de ziel hoor.
    Maar dit ook, de dood is altijd triest en niet te vatten.

  4. Jammer van de Pers. Vind ik ook. Er is een actie: ‘Red de Pers.’ Ik heb daar ook aan meegedaan want ik moet er ook niet aan denken de digitale versie te missen op mijn computer. En die column, is recht uit het hart geschreven. En als je in een gevoelige bui bent ga je zomaar huilen. Ik ook.

  5. Zou Luuk tijdens haar leven ook zo met zijn moeder zijn omgegaan? Dat vraag ik mij dan weer af.

    En ja, wat een doffe ellende voor kinderen de laatste tijd…

  6. gerrit zegt:

    Ja, die column van Luuk Koelman. Heel gevoelig natuurlijk. Ik vraag me alleen af waarom hij deze tekst als column in de krant geschreven heeft. Ik kan me voorstellen dat hij die woorden op de crematie of begrafenis uitgesproken zou hebben.

  7. HansDeZwans zegt:

    Mooie ontroerende column.

  8. Desire zegt:

    Hè gats … ik zit hier gewoon te wenen …

  9. Leo's mening zegt:

    Ik ben net als iedereen natuurlijk ook sterk onder de indruk van de ellende die vooral de ouders moeten ondergaan die hun kind moeten verliezen door een stom ongeluk. Maar laten we wel in de gaten houden dat elke week kinderen omkomen in het verkeer, thuis, of waar ook. Bedenk dat Nederland weliswaar een veilig land is, maar dat er ruim 600 doden per jaar vallen in het verkeer. En dat is nog maar een fractie van andere landen. Vandaag hoorde ik op de radio dat drie zusjes uit een gezin omkwamen toen ze samen een snelweg overstaken. Dat is ook van een ongekende orde voor het gezin waar ze uitkomen toch? Je gunt iedereen gewoon gezondheid en geluk, en heel veel mooie jaren met of voor hun kinderen….

  10. Wondelgijn zegt:

    Dat was even slikken, hè?? Heb ik moeten doen….

  11. Jolanda zegt:

    Ontroerend…

Geef een reactie

