moeder en zussenweekend

Wat was het weer gezellig, ons (bijna jaarlijkse) moeder en zussenweekend!*

Deze keer viel de keus op Den Haag, die stad achtûh de duinûh. We hebben er een nachtje geslapen in een heerlijk hotel, lekker geshopt, gewandeld, gegeten, gekletst en gelachen. Zaterdagavond bezochten we de musical Wicked in Scheveningen (waar ik zelf niet zoveel van snapte eerlijk gezegd en zusje P ook niet maar er werd wel heel goed gezongen en het was zeer spectaculair) en zondagochtend het Mauritshuis. Zeer de moeite waard alleen al vanwege de schilderijen van Rembrandt en Vermeer. Het meisje met de parel hangt daar onder andere en De anatomische les. Ook ontdekten we De stier van Paulus Potter, het schilderij dat opa ooit had nagetekend en waarvan wij vroeger dachten dat opa dat zélf helemaal had verzonnen.. Een heel sprookjesachtig tafereel vind ik dat. En Het puttertje van Fabritius hangt er ook, een piepklein werkje blijkt dat te zijn.

Een heel geslaagd weekend kortom, waar we weer een tijdje van kunnen nagenieten en wat we hopelijk nog vele jaren kunnen herhalen. De foto’s die P heeft gemaakt waren leuker dan die van mij, misschien plaats ik er later van haar nog wel wat bij.

(de 3e en laatste 2 foto’s zijn van de camera van P)

* én een schoonzus!

Dit bericht werd geplaatst in familie, kunst/cultuur, theater en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op moeder en zussenweekend

  1. Wondelgijn zegt:

    Wat is dat toch een heerlijke traditie: moeder/zussenweekend!!🙂

  2. Wieneke zegt:

    Nou, je ziet wel aan de aantafelfoto dat jullie er veel schik in hadden. Je ma zit te stralen van trots. Met recht. Mooie meiden allemaal. En zijzelf mag er ook zijn. *zwaait naar ma Lien*

  3. Bertie zegt:

    Mooie traditie, houd hem in ere.
    Enig die vrouwenfoto, tweemaal de Drie Gratiën☺ Geen wonder dat je moeder straalt!

  4. renesmurf zegt:

    Een lekker vol weekend dus, en heel snel weer om, en een boel ervaringen rijker!
    Dingen doen en zien waar je normaal niet toe komt.

  5. Tina zegt:

    Ik ben jaloers. Ik wil ook allemaal van die leuke zussen😉 Wat een goede traditie hebben jullie trouwens. Het weekend klinkt helemaal geweldig!

  6. Mrs. T. zegt:

    Heerlijk zo’n weekendje. Mooie traditie. net als die vriendendag van ons. Als ik naar rechts kijk zie ik het meisje met de parel ook hangen. Helaas niet de echte.😉

  7. mama zegt:

    Ja wat was het weer gezellig! Wat heb ik genoten van jullie en alles wat we beleefd hebben dit weekend.
    Hopelijk mag ik dit nog vele jaren met jullie delen.
    liefs mama

  8. DharSon zegt:

    Dat ziet er gezellig uit!

  9. Billy zegt:

    da’s toch een mooie traditie, zo’n weekendje uit met de zussen en mama, Lien!
    En ook deze keer weer uitstekend genoten blijkbaar…
    Leuke anekdote over je opa en “de stier”

    Groetjes!

  10. Leo's mening zegt:

    Ja, ik heb geen moeder of echte zussen. Moet het doen met geadopteerde internetzussen of vriendinnen die als zodanig dienst willen doen. Samen weg is dan een waar genoegen. Dat blijkt ook uit jouw verslag met de foto’s van zuslief als illustratie. Genoten…..net als wij altijd doen als we weer eens ‘onder ons’ zijn….

Geef een reactie

