Le Printemps (lente in Amsterdam)

Le Printemps est arrivé, sors de ta maison, Le Printemps est arrivé, la belle saison, l’amour et la joie sont revenus chez toi.
Vive la vie et vive le vent, vivent les filles en tablier blanc, vive la vie et vive le vent et vive le printemps.
Dépêche-toi, dépêche-toi, ne perds pas de temps, gagne ton arbre et sème ton champ, gagne ton pain blanc. L’hirondelle et la volette, c’est la forêt qui me l’a dit, l’hirondelle et la volette sont échappés d’leur nid.
Y’a le printemps qui te réveille, t’as le bonjour du printemps, y’a le printemps qui t’ensoleille, ah le coquin de printemps.
Le printemps nous a donné le joli lilas, le printemps nous a donné le rire aux éclats et plein de bonheur pour nous chauffer le coeur.
Vive la vie et vive le vent, vivent les filles en tablier blanc, vive la vie et vive le vent et vive le printemps.
Dépêche-toi, dépêche-toi, ne perds pas de temps, donne ta sève et donne ton sang pour faire un enfant. L’hirondelle et la volette, c’est la forêt qui me l’a dit, l’hirondelle et la volette ont déjà des petits.
Y’a le printemps qui te réveille, t’as le bonjour du printemps,(bis) y’a le printemps qui t’ensoleille, oh le coquin de printemps.(bis) Y’a le printemps qui te réveille, t’as le bonjour du printemps.

(tekst en muziek: Michel Fugain)

Dit bericht werd geplaatst in muziek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Le Printemps (lente in Amsterdam)

  1. Mrs. T. zegt:

    Ik word altijd vrolijk van dit nummer. Heerlijk. Lente. Strakblauwe lucht hier!

  2. renesmurf zegt:

    ik versta er geen snars van, maar de afbeeldingen maken het lekker zomers! Heerlijk, vooral nu ik het buiten bewonder nu, al laptoppend.

  3. Bertie zegt:

    Lekker muziekje, echt iets voor nu. Heel leuk slowfilmpje.
    En ja, we haastten ons; om de fietsen buiten te zetten🙂

  4. Desire zegt:

    Jááááááá dat nummer klinkt heel zomers! En dan die beelden erbij *zucht* ik weet echt heel zeker dat ik van de zomer gelukkiger wordt dan van de de winter🙂

  5. Desire zegt:

    de de winter … ik ga d’r al van stotteren, zo blij wordt ik van dit weer😉

  6. DharSon zegt:

    Heerlijk die beelden! Dat is lekker genieten. Het lied is ook lekker vrolijk, hoewel ik totaal niet weet waarover hij zingt.

  7. DharSon zegt:

    (Vraagje: Sandwichgeneratie…??? Wat bedoel je daarmee?)

  8. gerrit zegt:

    Van deze muziek word je altijd blij. Zon of geen zon.

  9. Thérèse zegt:

    Lien, dit was vroeger mijn lievelingslied en ik geloof dat we ook een plaat ervan hadden. Ga ik eens opzoeken. Heerlijke muziek.

  10. We worden er allemaal weer opgewekter van!

  11. Jolanda zegt:

    Merci Lien, wat een vrolijkheid. ik ben toch maar een bofkont dat ik in Amsterdam woon!

  12. Ik fietste daarnet weer door de weilanden met dit nummer op mijn i-pod.
    De schaduw van een roofvogel trok over het groen, pas geboren kalfjes sprongen rond en witte zwanen bogen sierlijk.
    Ook in Friesland goed toeven dus.

  13. Billy zegt:

    een heel toepasselijk nummer, Lien
    Geniet van je weekend!

Geef een reactie

