een meesterlijke dag

Het was weer een prachtige dag gisteren.

’s Middags lokte een stralend zonnetje ons (de kinderen, de juffen en de ouders) naar de kinderboerderij. Wat heb ik toch een leuke baan!

’s Avonds mocht ik weer drie oudere dames begeleiden naar het theater. We bezochten de voorstelling: Meesterlijk klassiek van Ernst Daniel Smid. Het was geweldig. Zelf ben ik niet zo’n opera en operetteliefhebber, al kan ik de bekendere stukken wel waarderen, maar tijdens deze voorstelling word je meegenomen door de geschiedenis en hoor je het verhaal achter de opera’s, de melodieën en de componisten. Wat is ook alweer het verschil tussen opera en operette? ‘In opera gaan ze dood.’ klonk het uit de zaal. Haha. Ook popmuziek, geïnspireerd door klassieke muziek, kwam aan bod.  A whiter shade of pale bijvoorbeeld van Procol Harum of If I had words van Yvonne Keeley&Scott Fitzgerald. Maar klik maar op de link voor meer achtergrondinformatie want anders blijf ik bezig. In ieder geval was het publiek razend enthousiast (de zaal zat vol) en had ik regelmatig kippenvel op mijn armen.

Na afloop kwam Ernst Daniel Smid nog even langs in de foyer om een drankje met ons gezelschap te drinken, we waren met totaal 23 mensen (17 deelnemers en 7 vrijwilligers), en dat vond iedereen erg gezellig. Ook zanger Rutger de Vries liet zich nog even zien en de sopraan Francis van Broekhuizen kwam in haar jack met bril op haar neus, ontdaan van alle glamour, nog even allerlei komische anekdotes vertellen over haar familie (Elly van Stekelenburg bijvoorbeeld en Ko van Dijk). Ze is heel erg grappig.

Een cadeautjesdag was het. En vandaag ziet het er ook weer veelbelovend uit. Ik ga nu maar eens met mijn tuin aan de slag.

Dit bericht werd geplaatst in theater, werk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op een meesterlijke dag

  1. botervliegje zegt:

    wat een leuke dingen heb je weer gedaan en dan nog zulk heerlijk weer. Het kan niet op. Die voorstelling lijkt me ook erg leuk zoals je het vertelt. Opera en operette is ook niet aan mij besteed maar zo maken ze het dan toch ook voor mensen zoals wij leuk en leerzaam.

  2. Bertie zegt:

    Zo’n dag waar je met plezier aan terugdenkt! Eerst blije kinderen, daarna de dames in dezelfde stemming. Dankbaar werk wat je misschien niet eens als ‘werk’ voelt.
    Ook al was het niet precies jouw muziek, als je je bij een concert overgeeft aan de sfeer word je toch wel meegesleept. Operette, daar houd ik wel van; lekker luchtige muziek en je kunt er bij praten. In dit geval was het nog interessant ook.

  3. Desire zegt:

    Een blije dag met mooi weer! Persoonlijk heb ik niet veel met opera of operette maar die Ernst Daniel Smid lijkt me een sympathieke man, mooie zware bromstem heeft ie ook🙂

  4. renesmurf zegt:

    ja, meesterlijk en feestelijk, met een mooie afsluiter!
    Ik zou zoiets meer zien als een verplichting waar ik dan onderuit wil komen.
    Of iemand anders er blij mee maken, nog beter.

  5. Leo's mening zegt:

    Ja die Ernst Daniel heb ik op Facebook en dan kan je hem goed volgen. Erg aardige vent. Die ook als presentator van serie ‘God in de lage landen’ zeer kon overtuigen. Dat met die artiesten in de foyer wachten wij meestal niet af. Wij gaan meestal in het nieuwe land naar theater en je bent dan al blij als je een uurtje later weer thuis op de bank zit….

    • lien zegt:

      Er was speciaal een ‘meet and greet’ georganiseerd voor onze deelnemers. Wij als begeleiders wisten van tevoren dat het later kon worden. Maar dat was totaal geen straf🙂

  6. Thérèse zegt:

    Leuk Lien. Alles en iedereen werkte mee om het fijn te maken.

  7. Wondelgijn zegt:

    Jij geniet al net zo als ik op dit moment! *zucht*😉

  8. Billy zegt:

    prachtig hé, als je zo kan genieten en achteraf kan terugblikken op een geslaagde voorstelling!
    En dan nog een praatje kan maken met de hoofdrolspelers van de avond…

  9. gerrit zegt:

    Iets live meemaken is toch altijd anders. Ik ben eveneens geen opera- of operettefan. Of musicalfan. Maar in een live-setting let je ook op andere dingen. Als je zoiets kunt meemaken via het ‘ouderen begeleiden’….mooi meepakken.

  10. Je zegt het zelf al: een cadeautjesdag! Wat een genietingen…

Geef een reactie

