zoete verleidingen

Ik rook niet en ik drink met mate. Maar ik snoep wel. Vooral nu weer. Verdikkeme!

Het gaat vaak heel lang goed maar na verloop van tijd krijg ik die snoepdrang weer en ga ik op zoek in mijn laatjes. Vaak ligt daar wel wat. Ik ben helemaal geen uitgesproken chocolaliefhebber maar als ik wat van die Merci dingetjes vind of van dat zeebanket (kent u dat?) dan eet ik het. Nog erger is het als ik Engelse drop aantref. Of dropkoppen, of schuimkabouters of van die vieze karamels. Nougat, ook zoiets. Ik eet de zakken gewoon leeg, ook al word ik er misselijk van. Ik begin voorzichtig met eentje (ach vooruit) en vervolgens kan ik niet meer stoppen. Zelf koop ik nooit snoep. Bijna nooit. Nee, EJ komt er vrolijk mee thuis of de kinderen nemen eens iets mee en ik word dan altijd boos. Want ze wéten toch dat ik altijd voor de verleiding bezwijk op den duur…’Je hóeft er niet van te eten,’ zeggen ze altijd. Ja, dat weet ik wel. Ik hoef niks en ik wil ook niks maar ik moet gewoon niet weten dat er iets ís. Liever nog: er moet gewoon niets liggen in die laatjes want na verloop van tijd ben ík degene die ervan gaat eten.

Volgende keer kieper ik alles gewoon weg.

Dit bericht werd geplaatst in me myself and I. Bookmark de permalink .

14 reacties op zoete verleidingen

  1. aargh zegt:

    Ja hupsakee, weggooien! Dat zal ze leren😀

  2. Bertie zegt:

    Ik leef he-le-maal met je mee.
    Chocolade kopen we nooit omdat we er ons allebei straalmisselijk aan eten, we stoppen pas als het op is; alleen met sinterklaas koop ik voor ieder twee letters. Dan màg je je ziek eten:-)

  3. gerrit zegt:

    Wij zijn geen echte snoepers. Wel snackers: pinda’s, chips, cashewnoten, dat soort. Of kaas. Maar soms komen we langs Jamin, en scheppen we een zak vol met allerhande drop voor een bepaalde prijs. Heerlijk.

  4. Thérèse zegt:

    Ja precies zo ben ik ook. Je bent van plan eentje te eten, maar hops, gisteravond nog: wel 10 heerlijke (lekkerder dan verwacht) paaseitjes. Mijn echtgenoot had ik gevraagd het ergens te verstoppen, maar ik kom het bijna altijd wel tegen. Ja Lien, ik snap het HELEMAAL.

  5. Desire zegt:

    Potverdrie, wat herkenbaar haha! Ik kan mezelf redelijk in toom houden … TENZIJ er een pak kletskoppen op mijn weg komt. Die moet meteen helemaal leeg *burp*.

  6. Billy zegt:

    ik noem mezelf ook geen snoeper, zal ook nooit iets meebrengen van de supermarkt of zo, en wat in de kast ligt blijft daar onaangeroerd.
    Maar wat binnen handbereik komt, daar kan ik niet aan weerstaan…😛

  7. Och. Ik snap dat wel. Maar je hebt er toch wel lekker van genoten en moddervet ben je zeker niet. En als je miss Piggy achtige look krijgt dan stop je er echt wel mee.

    Ik heb bijvoorbeeld net cake gebakken. Hoewel….Maar die was zo kabouterachtig klein geworden…
    want het beslag was zo vreselijk goddelijk. Maar ja.

    Het zal de eerstvolgende weken niet meer gebeuren. Mijn manlief is daar nu wel overdreven streng over vind ik zelf.

    • lien zegt:

      Oei cakebeslag, héérlijk vond ik dat ook altijd. Maar het is al lang geleden dat ik dat gegeten heb. Ik durf het niet meer zo goed vanwege de rauwe eieren. Maar ik bak ook niet zo vaak meer de laatste tijd.

  8. botervliegje zegt:

    ik ben ook helemaal geen chocolade-eter, dacht ik…. de chocola van Lidl is zóó verschrikkelijk lekker (en belachelijk goedkoop). Snoeppot op het werk is ook erg fout.

  9. Wondelgijn zegt:

    Hmmm…. ik wás (met de nadruk op wás) van plan om voor onze vakantie in mei nog 5 kilo af te vallen. Het is eind april en je begrijpt het misschien al…. het is niks geworden. Teveel hang naar zoet of zout en dan vooral in de verkeerde snack-vorm…. *zucht*
    Ik begrijp je dus volkomen! Frustratie!!!

  10. iliveformydreams zegt:

    Ik moet ook vaker lekkere dingen laten liggen, maar het is zo moeilijk.

  11. renesmurf zegt:

    Ik ben helemaal geen snoepert.
    Maar de chocoladepaaseitjes, daar smul ik heerlijk van!

  12. Tina zegt:

    Ik ben zelf tijdelijk gestopt met suiker eten. Maar echt een heel grote uitdaging is het niet, want ik ben niet echt van het snoepen, maar van de hartige tussendoortjes. Hoewel, voor drop wil ik wel een moord doen. Haha!

  13. HansDeZwans zegt:

    Ook al is er snoep in huis, ik kan er goed van afblijven. Zou dat dan toch iets meer voor vrouwen zijn, zo snoepen?

Geef een reactie

