Klee + Cobra

Ik kom altijd vrolijk uit het  Cobramuseum. Dit weekend was de laatste mogelijkheid om de tentoonstelling Klee + Cobra te bezoeken in Amstelveen, dus daar hebben EJ en ik gebruik van gemaakt. Paul Klee liet zich evenals de Cobra kunstenaars inspireren door kindertekeningen en daardoor werden zijn kunstwerken ook inspiratiebronnen voor die latere, na oorlogse generatie kunstenaars, onder wie Karel Appel, Corneille, Lucebert, Asger Jorn en Eugène Brands, die samen de Cobra groep vormden.

Meer weten over Cobra? Hier vindt u een erg leuke website speciaal voor kinderen.

Foto’s van de tentoonstelling.

Binnenkijkjes in het museum.

Dit bericht werd geplaatst in kunst/cultuur en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Klee + Cobra

  1. renesmurf zegt:

    Prachtig zeg, en dan ook nog zo`n leuke website er bij!
    Logjes zoals ze erg mooi zijn.

  2. DharSon zegt:

    Oh wat leuk zeg. Ik vind dat soort schilderijen altijd wel wat hebben.

  3. Bertie zegt:

    Geen wonder dat je daar vrolijk van wordt. Iets voor chagrijnige mensen🙂

  4. Tina zegt:

    Ja, volgens mij word je vanzelf vrolijk van die felle kleurtjes. Leuk!

  5. Desire zegt:

    Ziet er inderdaad fris en fruitig uit. Ook leuk die website voor de kinderen. Begrijpelijk en uitgebreid ook

  6. gerrit zegt:

    Ja, de Cobra-beweging. Het is een schilderstijl waar ik altijd iets mee gehad heb. Vooral Karel Appel.

  7. Thérèse zegt:

    Te laat dus…ik was het ook van plan, maar ja. Je kunt ook niet alles zien. Zie ik hier nog een stukje.

  8. Shit. Ik was ook daar ook graag naar toe gegaan. Gelukkig heb ik vele boeken van de kunstenaars in huis. En ik heb vroeger al vele tentoonstellingen van hen bekeken maar toch had ik daar nog graag naar toe gewild. Leuk in elk geval om via jou iets mee te maken. Tot gauw. Liefs Karin.

  9. Billy zegt:

    het is helaas niet m’n ding, Lien
    Wel een mooi linkje, leer je nog wat bij over Cobra!

  10. Leo's mening zegt:

    Ik lees dit en realiseer me direct dat ik dit museum, eigenlijk net om de hoek, nog nooit bezocht heb, zetten we ook op het lijstje van musea die we nog moeten doen….dat groeit wel zo……

Geef een reactie

