November Kunstmaand

Vorig jaar kwam het er niet van maar intussen hebben we al zoveel kunstmaanden op Ameland meegemaakt dat we bijna blindelings de (tijdelijke) expositieruimtes weten te vinden. Alleen in de dorpjes Buren en Nes hoor, want we waren er slechts een weekend. Met Hollum en Ballum erbij zouden we meer tijd moeten hebben. Maar ja, ‘Je mist nu eenmaal meer dan je meemaakt en dat is helemaal niet erg,’ zei Martin Bril ooit al eens en zo is dat.

In kerken, in musea, in ateliers aan huis, in galleries, in appartementencomplexen, in hotels, in het VVV gebouw, in kampeerboerderijen, overal staat, hangt en ligt kunst. Allerlei kunst. Binnen en buiten. Van Nederlandse, Duitse en Scandinavische kunstenaars. Ontzettend leuk dat dit ieder jaar (nu al voor de 15e keer) op Ameland wordt georganiseerd. Zo hier en daar heb ik wat foto’s gemaakt.

De Goedheiligman was ook van de partij.

Jammer dat de maan niet door de bomen scheen.

Maar er zaten wel veel vogels in.

 

Dit bericht werd geplaatst in Ameland, kunst/cultuur en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op November Kunstmaand

  1. Leuk allemaal. En is Sinterklaas echt zo klein of lijkt het hier maar zo?

  2. RenéSmurf zegt:

    Ja, ik hou daar wel van, maar het meest hou ik toch nog van sinterklaas!

  3. aargh zegt:

    Leuk om daar rond de kijken als er zoveel verschillende kunstenaars exposeren. Ik heb wel eens gedacht aan kunst kopen maar heb nog nooit iets gevonden waarvan ik denk dat ik er echt lang tegenaan wil kijken. Een boom met vogels verveelt nooit.

  4. Bertie zegt:

    Zo zie je nog eens wat, dat aparte gezicht bijvoorbeeld. Heel af en toe komen we in de kunstuitleen, daar zie ik heel mooie dingen. Vanavond keek ik vijf minuten naar Kunst en Kitsch, zag ik meteen een bronzen kat, prachtig. Zou ik wel willen kopen maar het is te duur.

  5. Leo's mening zegt:

    Opmerkelijk, kunst o p Ameland, dat verbind ik normaal niet met elkaar. Daarbij, asociaties met Nes heb ik meer voor het dorp aan de Amstel ten zuiden van Amsterdam, en Buren vooral toch als een leuk en klein stadje in de Betuwe. Tijd dat ik toch eens die eilandenkant op ga…Ligt er al een brug?

  6. botervliegje zegt:

    leuk zulke diverse kunst. En dan nog een decemberimpressie :0)

  7. Billy zegt:

    de kunstwerken zijn niet allemaal mijn smaak, maar er zit toch moois tussen
    Vooral dat glaswerk valt me op

  8. Desire zegt:

    Hee wat leuk, kunst op Ameland! Meestal gaan we ernaar toe voor zon, zee en strand … de volgende keer plakken we ook de kunst erbij aan🙂

  9. gerrit zegt:

    Dus als jullie naar Ameland gaan, doen jullie dat in de kunstmaand? Leuk idee. Wij hebben onlangs toevallig iets geboekt op Ameland, volgend jaar maart.

  10. HansDeZwans zegt:

    Ik was al die kunstwerken aan het bekijken en toen zag ik daar plots die foto van de Sint. Ik dacht, is dat ook een kunstwerk.

Geef een reactie

