Surprise Surprise!

Gisteren trof ik mijn fiets zo aan op het station. Surprise! Guttegut wat een stelletje grapjassen!

omgekeerde fiets

Een aardig meisje hielp me hem weer op beide wielen te zetten.

Thuis ben ik nu bezig een surprise in elkaar te flansen voor mijn getrokken lootje. Een gedeelte heb ik al af maar ik moet nog even verzinnen wat ik er verder mee doe. En nog een gedicht schrijven natuurlijk. Morgen vieren we Sinterklaas met de familie en ook op school is het één en al levendigheid. De schoenen zijn al gezet  en uitgepakt en woensdag komt Sinterklaas écht langs. Spannend hoor! Ik ben druk geweest met cadeau’s kopen, inpakken en vervoeren want dat kan die goede Sint natuurlijk niet alleen.

Donderdagavond was een verrassing op zich. Ik mocht naar het Zaantheater met een blinde mevrouw. Erg luxe en relaxt want normaal gesproken neem ik drie personen mee. We hebben genoten van Boogie&Blues Night on tour. Muziek van Fats Domino uitgevoerd door Mr. Boogie Woogie (Eric-Jan Overbeek) en zijn 10-koppige band. Speciale gast was de 65 jarige gitarist Jimmy Molière uit New Orleans (tegenwoordig woonachtig in Oostende, België) die 25 jaar in de band van Fats Domino heeft gespeeld. In de foyer speelde Blood Sweat&Kiers o.l.v Wouter Kiers, een geweldig swingende avond was het. Ik kan me herinneren dat wij ooit, tijdens een concert van de echte Fats Domino in de jaren ’80, op de stoelen stonden aan het einde van de avond. Nu scheelde dat niet veel. Superleuk was het én heel gezellig samen met die mevrouw. Zij heeft zelfs 2 cd’s gekocht zodat ze nog even lekker kan nagenieten.

Boogie&Bluesnight Zaantheater

Links op de (beetje vage) foto gitarist Jimmy Molière.

Dit bericht werd geplaatst in muziek, theater en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Surprise Surprise!

  1. Wieneke zegt:

    Kun jij eens – als je tijd en zin hebt natuurlijk – een logje schrijven over hoe dat werkt met vrijwilligers die mensen begeleiden die naar een theater of zo willen. Hoe zit dat financieel in elkaar bijvoorbeeld? Hoe komen de vragers en aanbieders bij elkaar? Ik ben wel geinteresseerd om hier zoiets op te gaan zetten met wat mensen.

  2. Wondelgijn zegt:

    Hij stónd er in ieder geval nog!! Mijn lief is weleens zijn fiets ‘kwijt’ geraakt op het station… Da’s helemaal balen!

  3. Mrs. T. zegt:

    Nou ja zeg, die fiets. Waar sláát dat op. Fijn dat jullie genoten hebben van de voorstelling.

  4. Bertie zegt:

    Haha die fiets, wie doet nu zoiets🙂
    Wat een leuke avond in het Zaantheater, daar voel je je weer jong bij wed ik.
    Een stichting om zieken/ouderen/gehandicapten mee te nemen voor een theateruitje o.i.d. is een een heel mooie opzet. Ik ken het wel van feestelijkheden als bijvoorbeeld het carnavalsbal en -pronkzitting , iets wat zeer gewaardeerd wordt maar wat er nog meer gedaan wordt weet ik niet, dat ga ik opzoeken. (je weet maar nooit wanneer we zelf zover zijn 🙂 )

  5. Desire zegt:

    Nou ja! In ieder geval stond ‘ie er nog al was ’t op z’n kop haha! Leuk zo’n avondje uit, heerlijk genieten!

  6. botervliegje zegt:

    ja die fiets, weet eigenlijk niet of ik er om zou kunnen lachen als het mijn fiets was. Misschien moet je er idd het positieve er maar van inzien, dat ‘ie er nog was en nog compleet ook. Ook wel een keer gezellig zo’n avondje één op één.

  7. Leo's mening zegt:

    :Lijkt me wel een leuke voorstelling, ik ging voorheen regelmatig naar dit soort shows, Abba, Queen en noem maar op. Goed voor de sfeer, je kunt lekker meezingen en hebt er een top avond aan. Maar ja, alles wordt duurder en het theaterabonnement liep in Almere. Net even te ver weg om een paar maal per maand heen te gaan. We doen het nu maar zonder…

  8. gerrit zegt:

    Muziek van Fats Domino….. over nostalgie gesproken :-))

  9. RenéSmurf zegt:

    Ja, het genieten is prachtig, en het nagenieten houdt de herinneringen levend.
    De zoveelste leuke avond, om te koesteren!

  10. Kwan zegt:

    Oh die fiets! Ik mis een humoristische gen of zo… Fijne Pakjesavond, hopelijk is het allemaal gelukt met de surprises, gedichten etc.!

  11. HansDeZwans zegt:

    Fijn dat jullie van die dag genoten hebben. En dat grapje met je fiets, je mag van geluk spreken dat je hem nog hebt.

  12. lien zegt:

    Ja, ik ben inderdaad blij dat ik mijn fiets nog heb. We zijn er bij het station al verschillende kwijtgeraakt. Daarom maak ik ‘m ook altijd aan het hek vast, maar ja, ook dan kun je er nog van alles mee uithalen dus.

Geef een reactie

