kringloop

Vandaag ging ik eindelijk weer eens naar de kringloop. Hè hè, daar had ik me echt op verheugd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een beetje werd gedreven door al die creatieve blogs waar ik tegenwoordig ‘lurk’. Eigenlijk hoop ik er een beetje door te worden aangestoken. Want die creatieve dames (tja, ik heb nog geen enkele heer ontdekt) laten de prachtigste DIY* dingen op hun weblogs zien en allemaal halen ze de meest geweldige vondsten bij de kringloop vandaan waar ze vervolgens ook weer iets waanzinnigs van weten te maken. Of een gezellig hoekje mee creëren. Of ze leggen het gewoon decoratief neer op een originele ondergrond. Om jaloers op te worden! Ik kreeg er helemaal de kriebels van, dat wilde ik OOK.

Enfin, vanmiddag was ik dan weer eens bij Het Goed, de kringloopwinkel in Zaandam en ik had meteen al van alles in mijn mandje: een vaasje van Spaans aardewerk (leuk voor op Ameland want daar hebben we ook een kan en een kommetje van hetzelfde), een houten kip (of haan?), twee engeltjes voor in mijn kitscherige lantaarn met engeltjes, drie antiekerige kop en schotels, een klein poppetje (ik heb wat met poppetjes), een boekje met grootmoeders rijmpjes en versjes (met knipsel illustraties) en een ansichtkaart met een gelukkig ogende, nog jonge Beatrix temidden van haar stralende gezin…

Bijna had ik een schilderij, van wel een meter hoog, meegenomen met twee ooievaars op een nest met een helderblauwe achtergrond. Daar had toch iemand met veel zorg en toewijding aan gewerkt in 2003 (dat jaartal stond er onder want het was nog gesigneerd ook) en nu staat het voor een paar grijpstuivers bij de kringloop. ‘Wat wil je er dan mee?’ vroeg EJ. ‘Gewoon, voor in de babykamer,’ mijmerde ik. En terwijl ik mezelf dat hoorde zeggen dacht ik: Lien stop daar onmiddellijk mee! Je kinderen zijn nog láng niet zover.
Maar toch laat het me nog niet los, dat schilderij. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik het mag kopen als het er de volgende keer nog staat…

kringloopvondsten

*Do It Yourself

Dit bericht werd geplaatst in me myself and I. Bookmark de permalink .

15 reacties op kringloop

  1. Mrs. T. zegt:

    Ha, dan zou ik morgen gewoon weer gaan. Staat het er vast nog.😉

  2. Wieneke zegt:

    Je hebt het waanzinnig origineel decoratief en zeer creatief tentoongesteld allemaal.😉
    Ga gewoon dat schilderij alsnog halen. Het zei gisteren toch duidelijk: ‘Lien, neem me nou mee!’

  3. gerrit zegt:

    Ja, de kringloopwinkel. Partner loopt er ook nogal eens binnen. Komt steeds terug met dingen waar ze niet naar op zoek was. Een paar jaar geleden vond ik ook wel iets hebben, rommelen in kringloopwinkels, of bij bepaalde kraampjes op een rommelmarkt. Maar het is omgeslagen. Het irriteert me nu. Het huis raakt er niet leger mee.

  4. aargh zegt:

    Haha, ik dacht eerst even: oh Lien is fijn naar de kringloop geweest om rommel weg te brengen. Ik geloof dat ik meer iemand als Gerrit ben. Maar als je die ooievaars nou echt leuk vindt dan haal je ze toch op? Als het niet voor een nog te maken baby is dan toch gewoon voor jezelf?

    • lien zegt:

      Ja één keer in de zoveel tijd maken we schoon schip en dan leveren we van alles in daar. Wie weet breng ik alles over een poosje weer terug ha. Ach ja, die ooievaars.. ik ga volgende week nog een keer kijken. Misschien vind ik ze dan toch niet meer zo leuk, of ze zijn weg dan heb ik pech.

  5. Bertie zegt:

    Hè ja, effe kringlopen. Heerlijke winkels waar ik tientallen dingen oppak en over nadenk om ze later weer terug te leggen. Daar ben je zo een paar uur mee kwijt. Toch is er meestal wel iets wat je meeneemt.

  6. Billy zegt:

    ik zie er helemaal niks DIY in hoor, Lien…
    😛

  7. Thérèse zegt:

    Als je blij bent met je aankopen, dan alleen al is het de moeit waard geweest. Ik heb ook iets met poppen, maar ook een smoes dat ik een kleindochter heb.

  8. RenéSmurf zegt:

    ja, als je het hebben wilt, aanschaffen dan! Ha, en als je er ooit genoeg van krijgt doe je het weer weg.

  9. Je kan het idd zo treffen bij de Kringloop. Ik ga er graag naar toe. Alleen al het struinen door alle boeken vind ik heerlijk. Alleen was ik thuis wel meteen mijn handen😉
    Sprokkelse, hè Fijne zondag nog,
    liefs Kakel

  10. Regina zegt:

    Ik moet mezelf ook altijd toespreken bij de Kringloop. Dan wil ik iets hebben, want het ziet er zo retro uit en dan moet ik mezelf er aan herinneren dat ik zoiets zelf een tijdje daarvoor weg had gedaan. Tja, zo blijven we bezig, haha.

Geef een reactie

