Feest der Letteren 2013

Remco Campert

Remco Campert

Wat ben ik blij dat ik de regen heb getrotseerd want ik ben helemaal in de wolken met mijn (gesigneerde) boeken van Remco Campert, een verzameling columns uit de Volkskrant: Mijn eenmanszaak en een co productie met zijn dochter Cleo: De ziel krijgt voeten). Hij vond het jammer dat zijn dochter er niet was en dat vond ik ook want van haar had ik ook wel een handtekening in het boek willen hebben.

Ook ben ik blij met de poëziebundel van Jean Pierre Rawie die ik in een opwelling heb gekocht: De tijd vliegt maar de dagen gaan te traag (ik ben een beetje melancholiek de laatste tijd). Hij zette een stempeltje trouwens, want kon zelf niet schrijven (net als Adriaan van Dis vorig jaar).

En Kees van Kooten schreef nog iets in een oud boekje dat ik al in 1985 had gekocht: Hedonia. Ik had nog wel meer boeken mee kunnen nemen, want er waren wel 20 schrijvers, maar dat vond ik een beetje overdreven. Je moet ook een keertje tevreden zijn nietwaar?

Kees van Kooten

Kees van Kooten

Het was gezellig druk daar op de 1e etage van de Bijenkorf. En warm… (bovenstaande foto’s heeft EJ met zijn telefoon genomen).

En deze twee nam ik zelf.

feest der letteren 2013

feest der letteren 2013

de nieuwe aanwinsten

de nieuwe aanwinsten

En nu maar lekker lezen…

Dit bericht werd geplaatst in boeken en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Feest der Letteren 2013

  1. Dorien zegt:

    Oh heerlijk, zo’n boekenbeurs! Ik heb mijn boeken lief, maar nu toch een e-reader bestelt….’K ben benieuwd of ik electronisch kan lezen🙂

    • lien zegt:

      Zover ben ik nog niet hoor. Wel scheelt het een hoop gewicht als je met vakantie gaat. Ik kan ook boeken en kranten op de iPad laden maar ik houd van papier🙂

  2. Bertie zegt:

    Vurrukkulluk als je dicht bij het hart van de literatuurwereld woont🙂 Leuk om je boeken gesigneerd te hebben.
    Ik zou er ook naar toe zijn gegaan maar het was nèt beetje te ver.

  3. RenéSmurf zegt:

    Goh, dat is leuk zeg! Ja, Remco Campert, die was in de jaren 80 al befaamd dankzij Ronflonflon, en Rawie heeft in Winschoten gewoond, zijn villa staat er nog!

    En Kees, ook een mister VPRO man, ja, je noemt ze lekker op allemaal, haha.

  4. Desire zegt:

    Wat een leuk gezicht (die één nalaatste foto), al die schrijvers op een rij. Moet een bijzonder gevoel zijn, boeken gesigneerd door je favoriete schrijvers, dat maakt de boeken toch net iets bijzonder-der-der🙂

  5. Wondelgijn zegt:

    Gaaf!!!

  6. botervliegje zegt:

    denk dat ik niets een zou durven gaan, dom natuurlijk want die mensen zitten er voor, stel dat er niemand komt. Het is lekker weer om te lezen dus een goede timing.

  7. gerrit zegt:

    Het nadeel van een e-reader, Dorien, is dat er geen handtekeningen op gezet kunnen worden. Dat heb je maar mooi voor elkaar, lien. Jammer trouwens dat ‘De verrekijker’ nog niet uit was natuurlijk. (Boekenweekgeschenk geschreven door Kees van Kooten)

    • lien zegt:

      Ja, jammer. Maar met die verrekijker krijgt hij ’t straks nog druk genoeg. En wij kunnen er gratis mee reizen de 24e, dus ik denk dat ik nog wel een boek koop in de boekenweek want ik zit die dag net in Den Haag.

  8. theoscrib zegt:

    Die eerste foto die jij maakte is echt briljant. En wat een mooie verzameling schrijvers waren daar aanwezig.

  9. Ziet er echt super gezellig uit!

Geef een reactie

