gevallen vrouw

Op weg naar een gezellig etentje, met het restaurant al in het vizier, ben ik gevallen. Midden op de Dam in Zaandam. Ik verstapte me over een richeltje en daar lag ik. Languit. Gelukkig regende het niet. En gelukkig kon ik mezelf met mijn handen opvangen zodat ik niet op m’n gezicht viel.

Overeind komen was moeilijker (ik moest worden geholpen) en lopen ook. Mijn linker enkel deed zeer, mijn handen en mijn rechterknie en hamstring (zo heet die spier toch aan de achterkant van je bovenbeen). Mijn tas lag een eindje verderop en mijn horloge zat los. Maar ik heb mazzel gehad, het had slechter kunnen aflopen.

Gedurende het toch wel heerlijke en gezellige avondje met z’n zessen, voelde ik me steeds stijver worden en na afloop kwam ik met moeite overeind en schuifelde aan de arm van EJ naar de parkeerplaats.

exbuuf en buuf

exbuuf en buuf

Vanmorgen kwam ik de trap bijna niet meer af. Ik heb overal spierpijn en mijn hand is gezwollen. Zitten gaat ook moeilijk. Ik voel me een oud besje en realiseer me hoe soepel en vanzelfsprekend ik me normaal gesproken altijd beweeg. Ik ben benieuwd of ik morgen kan fietsen.

Het lijkt wel een beetje een klaagblogje. Maar met mijn vader gaat het gelukkig heel erg goed na zijn operatie. Dat hebben we met eigen ogen gezien. En híj fietste al weer (!)

*Naschrift: Het is te gênant voor woorden maar vandaag (maandag) ben ik wéér gevallen. Met de fiets ditmaal. Bloedende knie en kapotte broek. Niet normaal toch? Het is maar goed dat ik met peuters werk, ik word in ieder geval gedwongen in beweging te blijven, ook al is dat op de opoe manier.

Dit bericht werd geplaatst in me myself and I. Bookmark de permalink .

17 reacties op gevallen vrouw

  1. aargh zegt:

    Da’s pech! Beterschap Lien! En één troost: je bent in goed gezelschap. Nog iemand struikelde over een randje op weg naar een leuk uitje: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/15/de-laatste-loodjes-zijn-het-zwaarst-beatrix-onderuit/

  2. lien zegt:

    Och jeetje! Mijn moeder had het er vandaag al over. Sneu hoor, een verborgen rode loperricheltje.

  3. theoscrib zegt:

    Hopelijk had je niet je nieuwe handtas bij. Heb je wel een koude kompres op je gezwolle hand gelegd? Heel veel sterkte!

  4. Wieneke zegt:

    Zou je toch niet even langs de dokter met die dikke hand?
    Ik hoop dat je spierpijn gauw overgaat. Hou de boel vandaag lekker warm, hoor! Warm bad misschien?

  5. Billy zegt:

    had je geen gezelschap die je overeind kon helpen, Lien?
    Veel beterschap!!!

  6. RenéSmurf zegt:

    Ja, het kan altijd slechter aflopen natuurlijk, en het genezen heeft even zijn tijd nodig.
    Hopelijk komt het snel en helemaal goed!

  7. Tril Taal zegt:

    Arme jij. Hopelijk snel van de pijn af.

  8. botervliegje zegt:

    oh jee, moeten we ons zorgen gaan maken: 2x vlak achter elkaar vallen of kwam het vallen van de fiets nog van de stijfheid van de vorige val? Soms heb je van die ongelukjes achter elkaar dat je jezef wel een hele grote kluns vindt maar ja het kan iedereen overkomen. Gaat het allemaal weer beter met knie en hand?

  9. Desire zegt:

    Ai ai ai … da’s geen pretje. En dan nóg een keer vallen met de fiets, wat een pech. Maar was dat toevallig een opoefiets?😉
    In ieder geval, sterkte met de stijfheid … misschien is liggen in een warm bad een optie voor de spierpijn.

  10. Thérèse zegt:

    Ach wat sneu voor je. Ik wens je veel beterschap en niet bang worden, hoor. Sorry dat ik hier een tijd niet was. Als het er van komt, ga ik alles lezen.
    Het beste met jou en kijk goed uit. Liefs Th.

  11. Ik heb respect voor je. Als er iemand regelmatig onderuit gaat, ben ik het wel, maar midden op de Dam in Zaandam is me nog nooit overkomen. Kennelijk kan het altijd erger😉 Erg he, als je ineens wat mankeert? Weet je weer hoe ongewoon gewoon is!
    Groetjes Kakel

  12. Leo's mening zegt:

    Ongelukken als deze zitten in een klein hoekje. Ik heb er zelf diverse meegemaakt. Soms met heftige gevolgen. Je komt er altijd wel weer overheen, leert om beter op je tellen te passen, maar houdt er ook wat littekens aan over. Al is het maar op de ziel…

Geef een reactie

