Terug van weggeweest

Einde meivakantie. We hebben het weer heerlijk gehad. Genoten van de zon in Turkije, van de kinderen die er allemaal waren op een gegeven moment (een unicum daar), van het lekkere eten en van de rust (ik heb wel iedere dag 20 baantjes gezwommen poeh lien!)

Wie kent deze vreemde eend?

vreemde eend

Nu zijn we weer thuis. Helemaal niet erg hoor. De tuin is een stuk groener, de bomen in de buurt zijn dat ook, het regent, ik pak mijn koffer uit, doe een wasje, ruim wat op, zuig kattenharen van de bank en we knuffelen de eigenaren van die haren. Ze zijn blij dat we er weer zijn ook al zijn ze liefdevol verzorgd door buurvrouw Erica.

In Turkije hadden we ook een kat aan huis trouwens. Ze kwam en is niet meer weggegaan gedurende de vakantie. Ze bleek van overbuurvrouw Sadiye te zijn (de hondenredster) die zich nu ook over een aantal zwerfkatten heeft ontfermd.

kat aan huis

Over een paar maanden zien we haar hopelijk weer terug.

Vanmiddag hebben we een feestje in Sneek. Zusje Petra wordt 50 en nichtje Kim 18. Gezellig!

Morgen weer werken.

Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in dieren, familie, vakantie. Bookmark de permalink .

11 reacties op Terug van weggeweest

  1. Desire zegt:

    Ai … morgen weer werken, zal tegenvallen na alle vrij dagen. Maar je hebt genoten en kunt terug kijken op een mooie tijd🙂
    Die vreemde eend in de bijt, is dat toevallig een muskuseend?
    En die luie kat, ik hoor haar hier gewoon spinnen haha!
    Je bent vast nog aan het genieten in Sneek, gefeliciteerd met Zus en Nichtje en euh … sterke voor morgen😉

  2. Billy zegt:

    zo’n vakantie doet altijd deugd hé…
    Die kat ziet er vreemd uit vind ik.
    Hopelijk heb je weer volop kunnen genieten van dat feestje vandaag!

  3. Heeft die roze ‘limonade’ van gister nog bijwerkingen gegeven?

  4. gerrit zegt:

    Jaja, die zon :-))
    Is die vreemde eend geen rotgans? Ik zeg ook maar iets.

    • lien zegt:

      muskuseend, rotgans, ik heb géén idee. Maar volgens mij zag ik er vanmiddag ook zo eent(d)je, gewoon bij de vijver in mijn woonwijk. Maar misschien zie ik ze wel vliegen..

  5. botervliegje zegt:

    het lijkt me een typische Turkse eend :0)
    Heerlijk er even tussenuit met zo te zien lekker weer.

  6. Gelukkig valt er ook nog wat te feesten na de vakantie. Gefeliciteerd!
    En die eend is een Pekingeend😉 Je weet wel: van de chinees…

  7. RenéSmurf zegt:

    ah, lekker he, er even tussenuit! En nu weer heerlijk thuis, en hopelijk snel lekker van het voorjaar alhier genieten!

Geef een reactie

