gak

Je hoort en ziet ze overal. Gisteren kwam ik deze familie tegen bij een volkstuintjescomplex. Zelfs vlak bij de snelweg durven ze zich te vertonen. Als ze niet al te onnozel zijn, blijven ze buiten die straal van 20 kilometer rond Schiphol. In ieder geval tot vrijdag zijn ze nog veilig. Ik ben geen ganzenkenner maar je hoeft niet overgevoelig te zijn om hier akelig van te worden. Als je een kolgans, nijlgans, brandgans, Indische gans of Canadese gans bent dan bof je nog want dan geldt slechts een straal van 10 kilometer. Als grauwe gans heb je pech. Hoe willen ze dat in hemelsnaam gaan doen? Eerst vangen en dan weer loslaten als het geen grauwe is?

ganzenidylle

ganzenidylle

ganzenidylle 2

ganzenidylle 2

Dit bericht werd geplaatst in dieren. Bookmark de permalink .

9 reacties op gak

  1. aargh zegt:

    Het worden er ook steeds maar meer, eigenlijk zouden ganzen gewoon gegeten moeten worden. Liever wilde gans dan plofkip wat mij betreft. Maar ik hoop wel dat ze een beetje uit de buurt van schiphol blijven. Voor de ganzen en eerlijk gezegd ook omdat ik zaterdag zelf vlieg.

    • lien zegt:

      Neerstorten wil niemand natuurlijk. Wilde gans op het menu, dát kan natuurlijk ook nog. Niet dat ik zelf een ganzenboutje zal gaan opsmikkelen maar het voelt minder nutteloos.

  2. RenéSmurf zegt:

    Ik denk persoonlijk dat het vast wel een reden zal hebben, gissende kom ik op het verschil is soorten. Maar evengoed, mens en dier zouden er samen uit moeten komen.

  3. Ik zie ze met veel plezier “los” rondlopen. Bij ons in de polder stikt het ervan en ik vind ’t prima. Het liefst zou ik een jager z;n geweer afpakken en een rondje hagel in z’n kont schieten. Heb jij trouwens wel eens een vrouwelijke jager gezien? Ik bedoel maar: mannen moeten zich weer bewijzen😉

  4. Billy zegt:

    staan er dan geen bordjes op Schiphol dat ze geen doorgang hebben???
    🙂

  5. Desire zegt:

    Dat is ook wel een nare situatie, maar veiligheid gaat boven alles. Wilde gans op het menu lijkt mij best een goede oplossing. Ik bedoel, als er toch een ‘overschot’ aan ganzen is?
    En het zijn als het ware scharrelganzen, altijd beter dan de wijze waarop ganzen (en ook eenden) normaliter worden vetgemest voor ‘foie gras’. Dat is pas echt dierenmishandeling.

  6. Wondelgijn zegt:

    Tja, maar een neerstortend vliegtuig is da ook weer zielig voor een heleboel nabestaanden… Moeilijk hè? Dilemma’s…

Geef een reactie

