Loom…

Afbeelding

Intussen heb ik alle meegebrachte tijdschriften gelezen en nog een aantal extra die hier nog lagen. Vervolgens ben ik helemaal in de leesmodus beland. ‘Stoner’ van John Williams heb ik gisteren uitgelezen. En het was prachtig. Tragisch en ook sterk. Eindelijk weer eens een boek dat ik niet weg kon leggen. Nu heb ik nog columns van Remco Campert mee en van Kees van Kooten, die zijn plezierig om te lezen maar ik verlang meer naar iets meeslepends. Er ligt hier nog een hele stapel achtergelaten boeken o.a ‘Het (It)’ van Stephen King, misschien is dat wel wat..

Toen we aankwamen in Antalya wachtten we vergeefs op onze koffers. En dat gold voor de helft van de passagiers. We moesten in de rij wachten voor een kantoortje waar onze gegevens werden geregistreerd. Dat nam nogal wat tijd in beslag: ‘Next family please..’ En erg vriendelijk ging het er ook niet aan toe. Op een fotokaart moesten we aanwijzen hoe onze koffer er ongeveer uitzag. ‘No, no, no I don’t want to know the size of your suitcase, I just want to know the SHAPE, the SHAPE!’

Gelukkig werden wij afgehaald door onze dochters die we telefonisch konden inlichten zodat ze zich niet ongerust maakten maar de andere passagiers moesten met bussen naar hun hotels worden gebracht. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal is afgelopen want de ene na de andere bus vertrok na een behoorlijke tijd te hebben gewacht..

Ach ja, dan besef je ook meteen dat je eigenlijk maar heel weinig nodig hebt. Van de ene dochter leende ik slippers, van de ander een bikini en verder kochten we wat hoognodige spulletjes. Waarom ook 20 kilo meeslepen naar een warm land? Toch waren we wel weer blij toen we de koffers weer zagen hoor.

Want twee dagen later werden ze keurig ‘thuis’ op ons adres in Belek afgeleverd via het kantoor van onze beheerder die we ook maar hadden ingeschakeld omdat het nogal lastig bleek te zijn dat we in een huis zaten, hotels zijn altijd wel makkelijk te vinden maar huizen niet.

Tja, in Nederland is het nu heerlijk warm, maar hier ook. Op dit moment, 12.00 uur, al 32 graden in de schaduw. We functioneren in de ruststand. Ik zwem wel elke dag 20 schuine baantjes met mijn pet en zonnebril op. En ik heb gehoord dat ‘rennen’ door het water goed is voor je buik- en beenspieren, dus dat doe ik ook zo goed en zo kwaad als het gaat. Intussen zijn onze dochters weer vertrokken naar Nederland, wij blijven hier nog eventjes na sudderen met zijn tweetjes. Af en toe komt er een kat langs🙂

Dit bericht werd geplaatst in boeken, vakantie. Bookmark de permalink .

8 reacties op Loom…

  1. botervliegje zegt:

    Heerlijk klinkt het. Geniet er van!

  2. Desire zegt:

    Ai, balen van de koffers, lijkt me echt heel vervelend. Gelukkig dat je ze weer terug hebt.
    Maar verder leven jullie dus echt in de ruststand haha! Heerlijk, daar is het tenslotte vakantie voor🙂
    Geniet er volop van!

  3. Leo's mening zegt:

    Ja in Turkije is het nu bijna net zo warm als hier in de lage landen aan de zee….:) Wij liepen van de week in Aken en Maastricht bij 31 graden. Komende dagen gaat het weer die richting op. Wat de koffers betreft, wij hebben als principe dat het allemaal moet passen in twee kleine koffertjes, een voor ieder als we weg gaan. En dat lukt meestal, kan dan ook nog als handbagage mee…scheelt veel gedoe. OP de terugweg zien we dan wel weer…

  4. cornma zegt:

    Dat is de juiste invulling van vakantie vieren, lekker rustig lezen en verder niets moeten. Veel plezier nog.

  5. iliveformydreams zegt:

    Heerlijke fotos’!

  6. Billy zegt:

    je had niet eens op vakantie gemoeten, Lien
    De temperaturen zijn hier even hoog nu…😛

  7. Thérèse zegt:

    Behalve die koffers hebben jullie het hartstikke fijn, denk ik zo. Zwem ze!! ‘Stoner’ dat boek zal ik even noteren. Dank voor de tip! Geniet ze verder nog!

Geef een reactie

