de laatste zomervakantiedagen

Jeeminee, het is intussen al 13 augustus! Aan zes weken zomervakantie is bijna een eind gekomen. Dat zal tijd worden ook trouwens want ik doe veel te weinig en eet veel te veel. Ik moet nodig weer eens in het ‘gewone’ dagelijkse ritme.

Denkt u nou niet dat ik er niet van genoten heb, het was en is heerlijk, maar ik moet er nou ook niet aan denken dat het altijd en eeuwig vakantie is. Ik fantaseer er wél regelmatig over trouwens. Stel, stél dat ik geen werk meer had (vrijwillig of onvrijwillig) hoe zou ik mijn dagen dan gaan vullen? Zou ik dan eindelijk allerlei creatieve activiteiten gaan ontplooien? Mijn huis helemaal op orde krijgen? En mijn tuin? Alle musea bezoeken die ik wil met mijn museumkaart en ov chip? Mijn familie meer opzoeken en oude vrienden? Drie keer per week gaan sporten misschien of me storten in het vrijwilligerswerk? Dat laatste toch wel denk ik want ieder jaar besef ik na zes vrije weken dat ik toch wel structuur nodig heb, een dagindeling. Dat maakt me actiever, dus minder lui omdat ik dan veel meer tussen de bedrijven door doe.

Ach misschien is dat wel de zin van vakantie. Dat je beseft dat je eigenlijk toch wel heel blij bent dat je straks gewoon weer aan het normale, dagelijkse leven kunt beginnen. En evengoed kan ik naast mijn werk nog allerlei dingen doen want ik werk maar 20 uur. Ik moet mezelf gewoon eventjes een schop onder mijn kont geven (of mezelf héél vriendelijk toespreken, wie weet helpt dat beter).

In een volgend logje zal ik misschien nog wel een paar vakantiefoto’s plaatsen.

O ja, ik zit nu ook op Facebook! Dat wilde ik nooit maar de nieuwsgierigheid heeft gewonnen. En nu blijkt dat mensen er al járen op zitten zonder het mij te hebben verteld. Ik heb nu zo’n 30 ‘vrienden’ poeh poeh. En het gekke is, ik dróóm over die vrienden (van vroeger vooral) en hun kinderen (die ik in het dagelijkse leven niet eens ken). Het is een raar fenomeen, dat Facebook. Ik krijg ook alle contacten van mijn kinderen onder ogen. Ik heb er toch een dubbel gevoel over. Maar wat ik al zei, de nieuwsgierigheid heeft gewonnen voorlopig en gezellig is het ook wel weer.

Dit bericht werd geplaatst in me myself and I, vakantie. Bookmark de permalink .

19 reacties op de laatste zomervakantiedagen

  1. Mrs. T. zegt:

    Vriendjes worden op facebook? Zoek op tril taal.😉
    En na vakantie is het inderdaad heel goed weer toe te geven aan het ‘normale’ leven.

  2. Leo's mening zegt:

    Facebook benut ik al enige tijd intensief en dat verbreedde de horizon. Maak maar een linkje als je dat leuk vindt. Vakantie is een fijne periode, al merk ik wel dat ik nu het werken niet meer hoeft, de intense beleving iets verflauwt. Immers, ik kan altijd vakantie vieren als ik dat zou willen, zonder daar aanmatigend over te willen doen. Wat me niet lukte tijdens de afgelopen weken (ik vier het toch nog een beetje omdat de ‘klanten’ ook weg zijn en de boel dan wat insukkelt..) is echt klussen. Ik kom er niet toe. Lees liever een goed boek of maak een leuk uitstapje. Nou ja, als iedereen weer aan het werk is kan ik wellicht nog eens aan de slag gaan…..

  3. botervliegje zegt:

    je hoort toch vaak van mensen die niet meer werken dat ze zich niet voor kunnen stellen dat ze “tijd” hadden om te werken zo druk zijn ze dan met andere dingen. Maar je kunt dan natuurlijk ook wat rustiger aan doen, op je gemakje iedere ochtend uitgebreid ontbijten, krantje erbij, kopje koffie. Ik heb me altijd voorgesteld dat als ik geen werk meer had ik vrijwilligerswerk ging doen in een asiel. Niet elke dag en zeker geen hele dagen. Maar het is niet aan de orde, geen tijd om vrijwilligerswerk te doen, tenminste dan hou ik helemaal geen tijd voor mezelf meer over naast het werken :0)

  4. Desire zegt:

    Haha! Je verwoord het goed: >>misschien is dat wel de zin van vakantie. Dat je beseft dat je eigenlijk toch wel heel blij bent dat je straks gewoon weer aan het normale, dagelijkse leven kunt beginnen.<<
    Ik ervaar dit in ieder geval hetzelfde. De vakantie was leuk; lekker chillen, (te)veel eten en drinken en vooral nietsdoen. Maar nu is het weer tijd voor het normale ritme. Straks gaan de kids weer naar school en is alles weer bij het oude, heerlijk!
    En ja Facebook … eigenlijk is het een Big Brother Is Watching You. Er zijn maar een paar actievelingen en voor de rest is het kijken naar hoe oude bekenden het hebben in hun leven. Maar soms ontstaan er ook leuke, nieuwe contacten. Het is in ieder geval verslavend😉

  5. Thérèse zegt:

    Omdat ik al heel lang mijn eigen baas ben (of was; boven de 65), moet ik altijd zelf structuur aanbrengen. Maar die vrijheid heeft ook zeker zijn voordelen.
    In ieder geval heb je een leuke vakntie gehad, begrijp ik. Groetjes!

    • lien zegt:

      Diep in mijn hart verlang ik naar een kunstenaarsleven… Karin weet dat. Maar door mijn gebrek aan discipline ben ik daar niet geschikt voor en door mijn gebrek aan talent al helemaal niet. Helaas.

  6. Billy zegt:

    ik moet het doen met de helft minder vakantie
    Voor mij mag het gerust dubbel zo lang!

  7. Renesmurf zegt:

    Ik vind facebook niet echt wat.
    En altijd vrij zijn lijkt me best heerlijk, maar werken is op zich ook niet verkeerd hoor, en het levert geld op! En nu maar op naar de kerst.

  8. Wieneke zegt:

    Wat is nu precies de lol van Facebook?

  9. cornma zegt:

    Tijdens het werkend bestaan waren de vakanties eigenlijk best vermoeiend. Te veel willen in te weinig tijd. Nu er niet meer gewerkt hoeft te worden (65+) is het leven een stuk relaxter geworden en weg op vakantie hoeft niet meer zo nodig.

  10. Gewoon plannen gaan zitten en iets maken of bedenken. Tijd uittrekken en je zult zien…:-)

  11. Wondelgijn zegt:

    Facebook? Echt?? Vriendjes worden??😉

Geef een reactie

