Ameland in november

De storm van 28 oktober heeft flink huisgehouden op Ameland. Er zijn jammer genoeg heel wat karakteristieke bomen verdwenen uit de dorpen en hele stukken bos scheefgewaaid. Tegen natuurgeweld is geen kruid gewassen helaas en dan te bedenken dat ik die dag zat te mopperen omdat er geen treinen reden..

scheefgewaaid bos

Afgelopen weekend maakten we weer de oversteek naar dit geliefde eiland vanwege de kunstmaand. Ik zal even een impressie laten zien van datgene wat ik heb kúnnen zien. En dat is minder dan de helft want in twee van de vier dorpen zijn we niet geweest (zoals gewoonlijk) wegens een gebrek aan tijd en vervoer.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

En misschien heb ik daardoor wel het leukste gemist maar dat is helemaal niet erg. Niet alles wat ik zag sprak me aan maar dat hoeft ook niet, het riep op zijn minst verwondering op. Hoe doet iemand dat? En waaróm doet iemand dat?

Ik had bij de foto’s alle namen van de kunstenaars getypt maar ze zijn in de slide show niet meer te zien. Nou ja..

Zondag kwamen onze dochters als verrassing langs. Gezellig! We bleven daarom nog een nachtje langer en zijn met de boot van half 9 vanochtend vertrokken zodat ik vanmiddag toch nog op tijd op mijn werk was in Amsterdam. De meisjes sliepen nog en konden alles mooi opruimen🙂

Daar waren de meisjes!

Dit bericht werd geplaatst in Ameland, familie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Ameland in november

  1. Regina zegt:

    Leuk om zo de oversteek eens te maken en lekker de kunst in te duiken. En wat een mooie dochters heb je. Leuke foto van jullie drietjes!

  2. Desire zegt:

    Oh heerlijk! Ameland! Ja, ook daar zal de storm flink huisgehouden hebben … stel je eens voor dat je tijdens zo’n storm op het strand bent, woei!
    Wat een vrolijk stel zo met z’n drieën, mooi plaatje!

  3. Ik zie prachtige dingen voorbij komen. Volgend jaar plan ik ook een paar dagen Ameland.

  4. aargh zegt:

    Dat zijn heerlijke uitjes. En wat een rijkdom he, twee van die dochters. Gezellig dat ze ook kwamen. Ik schrik hier ook nog steeds van de kale plekken in de stad waar de storm heeft huisgehouden. Hopelijk is dat geen terugkerend fenomeen.

  5. RenéSmurf zegt:

    Ik vind het leuke van kunst dat het iets is wat geen functie heeft. En waarom is dan een vraag die niet hoeft. De storm liet zijn sporen na, zoals elke storm dat zal doen.

  6. Billy zegt:

    ik kan me best voorstellen dat het op zo’n eiland heftig te keer kan gaan!
    Mooie foto van jullie drietjes!

  7. Wondelgijn zegt:

    Moet ik nog steeds eens doen: Ameland…. Jullie hebben het naar jullie zin gehad in ieder geval! Heerlijk…

  8. cornma zegt:

    Heerlijk hè, zo’n plekje om je af en toe terug te trekken.
    Mooie dochters heb je.

Geef een reactie

