probeersels

Ik heb een nieuwe camera waar ik eindelijk wat scherpere foto’s mee hoop te maken. Of eigenlijk is het geen nieuwe, het is een ouwe van EJ die wéér een nieuwere heeft en afdankertjes zijn altijd welkom bij mij. Het is een Leica in zo’n retro tasje van leer. Dat tasje vind ik nog het leukste, ook al is het onhandig omdat de camera eerst uit dat tasje gewurmd moet worden voordat ik een ‘spontane’ foto kan maken. Maar goed, gisteren ging ik dan op pad om de nieuwe aanwinst uit te proberen. De datum en tijd stonden nog niet goed ingesteld, daar kwam ik later pas achter.

Het was prachtig, zonnig weer gisteren op 28 december. Dus behoorlijk druk op het Amelander strand. De horizon krijg ik nooit helemaal recht, maar ach..

Amelander strand dec 2013   Amelander strand 2 dec 2013

Ik heb wel iets met takkenbosjes en doorkijkjes. In de verte zie je wat schapen.

kale takkenbosjes   takken met schapen

Onze schaduwen op het Oegepad.

het Oegepad   het Oegepad 2

Een stukje duinlandschap en een decoratieve bomenrij met slootje.

duinlandschap   decoratieve bomenrij

En dat was het dan. Tot zover de eerste uitprobeersels. Heb ik toch die 28e december 2013 een beetje vastgelegd voor het nageslacht😉

Dit bericht werd geplaatst in Ameland, foto's. Bookmark de permalink .

16 reacties op probeersels

  1. mormorsweb zegt:

    Goede foto’s maakt die camera🙂

  2. Zo te zien ben je al luid en duidelijk aan de camera gewend😉 Mooie foto’s! Daar willen we er volgend jaar wel meer van zien.
    liefs Kakel

  3. Billy zegt:

    de foto’s zijn in elk geval scherp, Lien…😉
    En die horizon kan je met een fotobewerkingsprogramma zo wél recht krijgen!

  4. Thérèse zegt:

    Fijne camera, lijkt mij. Wat is het druk op het strand, zeg! Is toch niet allemaal familie van jou??
    Fijn oudjaar morgen!

  5. cornma zegt:

    Je hebt duidelijk oog voor mooie composities en plaatjes. Heel veel plezier met je camera.
    Fijne avond morgen en een mooi nieuwjaar gewenst.

  6. Desire zegt:

    Het begin is al goed Lien! Vooral de schaduwen op het Oegepad zijn goed gelukt🙂
    En nu maar oefenen hè?😉

  7. RenéSmurf zegt:

    ja, ik vind ze mooi hoor, ze laten toch zien wat er te zien is! En nieuw is ook maar net hoe je daar tegen aan kijkt.

  8. aargh zegt:

    Dat heb je even mooi vastgelegd, jij hoeft nooit meer te graven in je geheugen over hoe het was op 28 december 2013😉
    Gezellig druk daar op het strand inderdaad. En lekker weer!

Geef een reactie

